Canvi de Domicili al Padró Municipal d'Habitants
Aquest tràmit permet modificar la residència en el padró municipal d'habitants per canvi de domicili dins del municipi d’Abrera. Pels menors d'edat i els incapacitats legalment, signaran els seus representants legals.
És necessari tenir actualitzades les dades del padró municipal d'habitants per poder acreditar degudament el domicili per a la realització de gestions i per poder gaudir dels serveis públics: escolarització, assistència sanitària i altres.
Qui ho pot sol·licitar?
Els ciutadans i les ciutadanes que es canviïn de residència dins del municipi d’Abrera.
Quan es pot sol·licitar?
En qualsevol moment de l’any
Termini de tramitació
Es resol al moment, a excepció dels casos en què no s’aporti la documentació requerida i calgui realitzar altres comprovacions per part del departament.
Cost de la tramitació
Aquest tràmit és gratuït
On es pot fer el tràmit?
Presencialment, a l'Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.
Horari:
Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h
Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h
*Durant els mesos de juliol i agost, només les tardes de dimecres, de 16.30 h a 19 h
Tel.: 93 770 03 25
Requisits i Documentació requerida
- Document d'identitat, original i vigent, de la persona sol·licitant: DNI, targeta d'identitat d'estranger o passaport. Les persones de la Unió Europea presentaran el document d'identitat del seu país i el certificat d'inscripció en el Registre Central d'Estrangers, si el tenen.
- Denúncia original per pèrdua del document d'identitat, acompanyada de la sol·licitud de renovació o cita prèvia dels DNI espanyols -documentat-, juntament amb un document que n'acrediti la identitat.
- Document d'identitat vigent de la resta de membres de la família de més de 14 anys. En el cas de passaport d'altres països s'ha de presentar l'original.
- En el cas de menors d'edat: Llibre de família original, certificat de naixement o document d'identitat dels fills menors.
En el cas de menors que viuran només amb un dels progenitors:
- Autorització original de l'altre progenitor per poder realitzar l'alta del padró municipal d'habitants del menor al seu domicili, juntament amb la fotocòpia del seu document d'identitat vigent, o bé:
- Resolució judicial original de la custòdia del/ de la menor, o bé,
- Declaració responsable original de la persona progenitora per a la inscripció o canvi de domicili de menors no emancipats en el padró municipal. Aquest document es presentarà només en aquells casos en què no hi hagi la possibilitat d'obtenir cap dels dos documents anteriors.
Acreditació del domicili de residència:
- Escriptura original de propietat o còpia simple de la finca o contracte de compra-venda, on la persona sol.licitant consti com a nova propietària, o bé,
- Contracte de lloguer original i vigent on la persona sol.licitant consti com a arrendatària, juntament amb el darrer rebut de lloguer acreditant-ne el pagament.
- Autorització original signada per la persona propietària o titular del contracte de lloguer de l'habitatge.
- Certificat original de la direcció del centre residencial, en el cas d'empadronament en residència de la tercera edat, residència per a persones amb diversitats funcionals, pensions, hotels, o similars.
- Autorització original de la persona o tutor legal en casos d'empadronament en residències o d'altres establiments.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Unitat tramitadora
Oficina d'Atenció Ciutadana
Vigència
Fins que s'efectuï un altre canvi de residència o bé una baixa.
Normativa aplicable
Els articles 15 a 18 de la llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les Bases de Règim Local
Llei 39/2015 , d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
Documents
- Autorització per realitzar tràmits
- Autorización para realizar trámites
- Autorització empadronament menors
- Autorización empadronamiento menores
- Autorització empadronament
- Autorización empadronamiento
Tràmits relacionats
- Baixa al padró municipal d'habitants
- Sol·licitud de la renovació d'inscripció padronal dels estrangers no comunitaris sense permís de residència permanent (ENCSARP)
- Confirmació de residència per a estrangers comunitaris i assimilats així com per a estrangers amb residència permanent (No ENCSARP)
- Petició de volant o certificat d'empadronament històric
- Petició de volant o certificat d'empadronament individual (en representació de)
- Alta per naixement al padró municipal d'habitants
- Petició de volant o certificat d'empadronament col·lectiu
- Alta al padró municipal d'habitants