DIMARTS, 15/10/2024 | 17:00 h

• EMM instruments

Escola Municipal de Música d'Abrera: pràctica musical individual i col·lectiva

Història

L’actual Escola Municipal de Música d’Abrera és l’hereva d’una escola d’iniciativa privada creada en el marc d’una associació anomenada “Aula de Música d’Abrera”. Aquesta iniciativa fou la d’un petit grup de músics vinculats a la vila d’Abrera que constituirien l’embrió de l’escola actual. L’any 2002 l’escola passà a ser municipal i el 2008 va obtenir l’autorització del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Objectius

El centre pretén posar la música a l’abast de tothom mitjançant una oferta educativa diversa adaptada als diferents col·lectius (infants, joves, persones adultes i gent gran).

Aquesta oferta educativa es centra, d’una banda, en proporcionar una formació musical adequada en cada cas i, d’altra banda; en la inserció de l’alumnat en la vida cultural i festiva de la nostra vila i l’entorn.

A la vegada, l’escola ofereix la preparació necessària a aquell alumnat que vol continuar l’estudi de la música d’una forma professionalitzadora entre d’altres centres com ara: els Conservatoris, el Taller de Músics, l’Aula de música moderna, etc.

L’escola col·labora amb projectes d’altres Regidories de forma transversal i les Entitats del municipi.

Oferta educativa

Abrera compta amb una escola d’ensenyaments musicals on es cursen estudis no reglats. Amb la intenció de posar a l’abast de tota la ciutadania les eines per accedir a la pràctica musical. Amb un instrument o a través del cant, l’oferta educativa s’organitza a l’entorn de la pràctica musical individual i col·lectiva, potenciant l’aprenentatge en grup.

El centre ofereix cursos de música a partir dels 3 anys amb programes educatius per a infants, joves, persones adultes i gent gran.

Sensibilització musical (I3, I4 i I5): Sensibilització global a través del joc, el moviment i la cançó a les Escoles d’infantil i primària del municipi i a l’Escola de música.

Educació musical per a infants, joves, persones adultes i gent gran: Aprenentatge progressiu d’un instrument amb la finalitat de fer música en grup.

Especialitats instrumentals: Violí, Viola, Violoncel, Piano, Guitarra, Cant, Flauta travessera, Trompeta, Trombó, Saxòfon, Tenora, Tible, Acordió diatònic, Guitarra elèctrica, Baix elèctric i Bateria.

Escola Municipal de Música

ADREÇA PROVISIONAL:

Salvador Espriu, 3

(Escola Francesc Platón - Entrada pel carrer Martorell/Salvador Espriu)

Centre Polivalent – Plaça del Rebato, 1.

Telèfon: 937702702 (de dilluns a divendres de 17.00h a 20.30h)

E-mail: escolademusica@abrera.cat

Blog de l’Escola: http://escolamusicabrera.blogspot.com

Direcció
Jordi Campos

Horari d’atenció: dilluns i dimecres de 19h a 20.30h

Cap d’Estudis
Jordi Sucarrats

escolademusica@abrera.cat

Horari d’atenció: dijous de 16.30h a 17.30h.

Secretaria
escolademusica@abrera.cat

Horari d’atenció: de dilluns a divendres de 16.00h a 20:30h.

Regidora
Conxi Sierra