Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIMECRES, 26/03/2025 | 12:51 h

Seguretat Ciutadana i Protecció Civil > Policia Municipal > SERVEIS - SEGURETAT - CONSELLS

  • Consells Seguretat

Prevenir és sempre la millor defensa

Des de la Policia Municipal es promocionen campanyes informatives i consells als ciutadans i ciutadanes per tal d'evitar problemes de seguretat, tant personal com col·lectiva.

Com evitar el risc de robatoris a domicili
 

  • Comprovi que portes i finestres estan ben tancades.

  • Tanqui la porta sempre usant la clau
.
  • No deixi mai les claus amagades en la bústia, tests, caixa de comptadors, etc., 

  • No deixi les persianes completament tancades, és un signe evident d'absència.

  • Deixi roba tendida en cas d'absències que no siguin molt perllongades.

  • No desconnecti totalment l'electricitat. El timbre de la porta desconnectat és un indici d'absència.

  • No deixi diners, joies ni objectes valuosos al domicili.

  • No deixi objectes de cert valor en terrasses sense tancament.

  • Anoti el nombre de sèrie dels electrodomèstics, aparells de fotografia, vídeo i similars.

  • Fotografiï les joies i altres objectes valuosos.

  • No comenti la seva absència ni la seva durada amb desconeguts, ni deixi missatges avisant de la mateixa en el contestador.

  • En absències perllongades demani a un veí que col·labori amb vostè per mitjà de la recollida del correu, comprovació de l'estat de l'habitatge, encès ocasional d'alguna llum, connexió de radi o el televisor, etc. Deixi un telèfon perquè li localitzin en cas d'emergència.

  • Davant la presència de marques en les portes o portals, o sorolls no habituals en cases desocupades, avisi a la Policia Municipal. Recordi prendre nota de qualsevol cosa o vehicle sospitós.



Recomanació davant possibles estafes domiciliaries


 

  • Si es persona al domicili, persona o persones que diuen ser treballadors de l'empresa instal·ladora del gas, llum o un altre servei fins i tot vestits amb mico de treball, indicant que vénen a realitzar una revisió de la instal·lació. 

  • Es recomana que no s'obri la porta a cap inspector de gas, llum, etc. que no s'hagi sol·licitat prèviament a través de la companyia subministradora .Així mateix, s'ha de sol·licitar al suposat inspector que s'identifiqui amb el corresponent carnet de l'empresa
.
  • Aquests falsos inspectors / treballadors de es companyies subministradores solen aprofitar un descuit el nostre per furtar objectes de valor.

Notícies relacionades

  • Consells fortes pluges 3.jpg

    25 de març de 2025

    Consells de prevenció davant la previsió de pluges intenses que podrien afectar Abrera, aquest dimarts 25 de març, durant el migdia i la tarda

  • Consells fortes pluges 3.jpg

    21 de març de 2025

    Consells de prevenció davant la previsió de pluges intenses que podrien afectar Abrera durant el dia d'avui divendres 21 de març de 2025

  • 18 de març de 2025

    Fins al dimecres 15 d'octubre està prohibit fer foc sense autorització als terrenys forestals d'Abrera com a mesura de prevenció per evitar incendis forestals

  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T

SERVEIS > Seguretat Ciutadana i Protecció Civil > Policia Municipal > Campanyes i consells