DIUMENGE, 30/06/2024 | 02:14 h

Avanç del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) > AVANÇ DEL POUM - QUÈ ÉS?

• Abrera Participa

Fases del POUM d’Abrera

Avanç de POUM. Què és?

És un document que contempla l'anàlisi i diagnosi del municipi i permet tenir una reflexió/visió urbanística adaptada a les necessitats de creixement, compleció o transformació tenint en compte la mobilitat i les potencialitats mediambientals i patrimonials. Aquest document es crea des d'una perspectiva de gènere i de Salut, i amb la integració dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). D'aquesta manera garantim un municipi ambientalment sostenible, socialment inclusiu i econòmicament viable.

Aquest document té en compte:

• Els canvis socials, econòmics i mediambientals produïts en els trenta-sis anys de vigència de l’actual Pla General d’Ordenació (PGO)
  • Els canvis legislatius imposats per la Llei de l’urbanisme de Catalunya en el període 2005 – 2022, inclòs el seu Reglament (Decret 305/2006 de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la llei d’Urbanisme) i el reglament de protecció urbanística (Decret 64/2014, de 13 de maig).

Contempla el procés de participació ciutadana amb la voluntat d’implicar la ciutadania, tant l’associada com la no associada, en aquesta tasca de definir el model de poble que es vol per als propers anys.

El programa de participació ciutadana del POUM és el document que determina les mesures i actuacions previstes per tal de facilitar:

• La divulgació i la comprensió dels objectius i del contingut dels treballs de planejament.
  • La formulació de suggeriments o propostes alternatives.

POUM > Avanç del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) > Què és l'Avanç del POUM?