Baixa al padró municipal d'habitants
Comunicat de la baixa d’un ciutadà del padró municipal d’habitants pels motius següents:
- Per defunció. Aquesta baixa es realitza a partir de les comunicacions que ens fa l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i no requereix una sol·licitud expressa, llevat que algun familiar la vulgui tramitar
- Per trasllat, fora d’Espanya, d’una persona estrangera
- Per manifestació del titular d’un habitatge que declara que algú ja no forma part de la seva unitat de convivència, o que hi ha inscripcions anteriors que ja no resideixen en l'adreça de la qual ell/ella és el titular (propietari o llogater)
- L’Ajuntament farà baixes d’ofici si detecta que hi ha persones empadronades en un domicili i realment no hi viuen
Si marxeu a un altre municipi de l’estat espanyol, no us heu de donar de baixa al padró municipal d’habitants. L’Ajuntament del municipi de destí ens comunicarà la vostra inscripció i llavors es tramitarà la baixa. Tot i així, si alguna persona necessita que consti de forma ràpida la seva baixa, pot demanar-la amb la presentació del document acreditatiu (volant o certificat) que indiqui la data d'alta al padró del municipi de destí.
Els espanyols que marxin a l’estranger han de comunicar la seva inscripció mitjançant el Consolat espanyol del país on es resideix, el qual ho transmetrà a l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i aquest al nostre municipi.
Qui ho pot sol·licitar?
● Per tramitar baixes per defunció: familiars de la persona difunta.
● Per trasllat fora d’Espanya de persones estrangeres: el mateix interessat, si és major d’edat i, en el cas dels menors, els seus representants legals. Aquest tràmit s’ha de fer presencialment.
● Per manifestació del titular de l’habitatge que declari que algú ja no forma part de la seva unitat de convivència: qui demostri un interès legítim sobre l’habitatge (propietari o llogater de l’immoble).
Quan es pot sol·licitar?
En qualsevol moment de l’any.
Termini de tramitació
● Les baixes per defunció es fan al moment.
● La resta de baixes es tramiten seguint la normativa.
En els casos de comunicació de baixa d’una persona que ja no viu al domicili, el termini aproximat per resoldre aquest procediment és de dotze mesos, i aquest tràmit només el pot interrompre l’interessat si compareix personalment i presenta al·legacions o efectua un canvi de domicili, o la persona sol·licitant que ha fet la sol·licitud de la baixa desistint del tràmit. En aquest cas ha de comparèixer juntament amb la persona afectada per l'expedient de baixa.
Cost de la tramitació
Aquest tràmit és gratuït
On es pot fer el tràmit?
Presencialment, al Departament d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.
Horari:
Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h
Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h
*Durant els mesos de juliol i agost només les tardes de dimecres de 16.30 h a 19 h
Tel.: 93 770 03 25
També es pot iniciar la tramitació on-line, adjuntant el model específic que teniu en aquest apartat, clicant aquí
Requisits i Documentació requerida
- Certificat de defunció del Registre Civil (original) i document d’identitat original i vigent de qui ve a fer el tràmit
- Document identificatiu original (passaport, permís de residència) per a estrangers que es traslladen fora d’Espanya
- Certificat del Consolat d'Espanya, del país de destí, per a persones amb nacionalitat espanyola que se'n van a viure a l'estranger (original)
- Document identificatiu original i vigent de qui comunica la baixa d’una altra persona. També cal acreditar documentalment l’interès sobre l’habitatge (escriptura de propietat, contracte d’arrendament)
- Document acreditatiu (volant o certificat) de l’alta al padró municipal d'habitants d’un altre municipi d'Espanya, amb data d'alta posterior al darrer moviment registrat al padró d’Abrera (original)
- En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat original i vigent.
Unitat tramitadora
Oficina d'Atenció Ciutadana
Normativa aplicable
Llei 39/2015 , d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
Documents
Tràmits relacionats
- Sol·licitud de la renovació d'inscripció padronal dels estrangers no comunitaris sense permís de residència permanent (ENCSARP)
- Confirmació de residència per a estrangers comunitaris i assimilats així com per a estrangers amb residència permanent (No ENCSARP)
- Petició de volant o certificat d'empadronament històric
- Petició de volant o certificat d'empadronament col·lectiu
- Petició de volant o certificat d'empadronament individual (en representació de)
- Alta per naixement al padró municipal d'habitants
- Canvi de Domicili al Padró Municipal d'Habitants
- Alta al padró municipal d'habitants