Alta al padró municipal d'habitants
L’empadronament és l’acte de registrar-se a l’Ajuntament de residència habitual que determina que aquella persona és considerada veïna d’aquella població. Així, doncs, el padró municipal és un registre administratiu on consten obligatòriament les dades referides als noms i cognoms, domicili habitual, sexe, nacionalitat, lloc i data de naixement, NIF, NIE o document anàleg, i nivell d’estudis de la persona inscrita.
Cal estar inscrit en el padró del municipi on es resideix habitualment, i, si es resideix en diversos municipis, únicament en el padró del municipi on es passi més temps durant l’any.
És necessari tenir actualitzades les dades del padró municipal d’habitants per poder acreditar degudament el domicili per a la realització de gestions i poder accedir als serveis públics, com l’escolarització, la sanitat i altres.
Quan es pot sol·licitar?
En qualsevol moment de l’any.
Termini de tramitació
Es resol al moment, a excepció dels casos en què no s’aporti la documentació requerida i calgui realitzar altres comprovacions per part del departament.
Cost de la tramitació
Aquest tràmit és gratuït
On es pot fer el tràmit?
Presencialment, al Departament d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.
Horari:
Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h
Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h
*Durant els mesos de juliol i agost només les tardes de dimecres, de 16.30 h a 19 h
Tel.: 93 770 03 25
Requisits i Documentació requerida
Acreditació d’identitat:
- Document d'identitat original i vigent de la persona sol·licitant: DNI, targeta d'identitat d'estranger (NIE) o passaport. Les persones de la Unió Europea presentaran el document d'identitat del seu país i el certificat d'Inscripció en el Registre Central d'Estrangers, si el tenen
- Document original de denúncia per pèrdua del document d'identitat, acompanyada de la sol·licitud de renovació o cita prèvia dels DNI espanyols -documentat-, juntament amb un document que n'acrediti la identitat
- Document d'identitat de la resta de membres de la família de més de 14 anys (original o fotocòpia). En el cas de passaport d'altres països, s'ha de presentar l'original
- En cas de menors d'edat: Llibre de família o certificat de naixement original
En el cas dels menors que residiran només amb un dels progenitors:
- Autorització original de l'altre progenitor per poder fer l'alta del padró municipal d’habitants del menor al seu domicili, juntament amb una fotocòpia del document d’identitat vigent d’aquest.
- Resolució judicial de la custòdia del/ de la menor (original) i declaració responsable de la persona progenitora per a la inscripció o canvi de domicili de menors no emancipats en el padró municipal. Aquest document es presentarà només en aquells casos en què no hagi estat possible obtenir cap dels dos documents anteriors (original)
Acreditació del domicili de residència:
- Escriptura original de propietat o còpia simple de l’habitatge o contracte de compravenda, on la persona sol·licitant consti com a propietària, o bé
- Contracte de lloguer original i vigent on la persona sol·licitant consti com a arrendatària, acompanyat de l’últim rebut o cessió de l’habitatge
- Autorització original signada per la persona propietària, o titular del contracte de lloguer de l'habitatge, empadronada
- Certificat original de la direcció del centre residencial, en el cas d'empadronament en residència de la tercera edat, residència per a persones amb discapacitat o similar
- Autorització original del titular de l'establiment en casos d'empadronament en pensions o hotels
En cas de dubte, pot fer una consulta prèvia trucant al telèfon 93 7700325.
Unitat tramitadora
Oficina d'Atenció Ciutadana
Vigència
La inscripció al padró no caduca i és vigent fins que no es produeixi l’alta en un altre municipi. Els estrangers sense residència permanent sí que hauran de renovar la inscripció.
Normativa aplicable
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic
Llei 39/2015 , d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques
Documents
- Autorització empadronament
- Autorización empadronamiento
- Autorització empadronament menors
- Autorización empadronamiento menores
Tràmits relacionats
- Baixa al padró municipal d'habitants
- Sol·licitud de la renovació d'inscripció padronal dels estrangers no comunitaris sense permís de residència permanent (ENCSARP)
- Confirmació de residència per a estrangers comunitaris i assimilats així com per a estrangers amb residència permanent (No ENCSARP)
- Petició de volant o certificat d'empadronament històric
- Petició de volant o certificat d'empadronament individual (en representació de)
- Canvi de Domicili al Padró Municipal d'Habitants
- Alta per naixement al padró municipal d'habitants
- Petició de volant o certificat d'empadronament col·lectiu