DIVENDRES, 09/08/2024 | 10:39 h

Abrera tindrà una segona Escola Bressol municipal

20/5/2010

Abrera construirà la segona escola bressol municipal al barri de Sant Hilari amb una capacitat per a un centenar d´alumnes per tal de cobrir la demanda de les places d´educació infantil de 0 a 3 anys. El nou equipament educatiu  s´ubicarà molt a prop de l´estació dels Ferrocarrils Catalans en un terreny municipal comprès entre els carrers Malgrat, Tarragona i l´avinguda de Sant Hilari. La previsió és que la nova llar d´infants entri en funcionament el curs 2011-2012.

L´edifici tindrà més de 1.200 metres quadrats de superfície distribuïts en dues plantes amb un total de vuit aules per als infants, cuina, sala polivalent, vestidor i  espais per als educadors i l´administració del centre.

L´accés principal al recinte serà per l´avinguda de Sant Hilari, per la cantonada amb el carrer Malgrat. A la planta baixa, hi haurà les aules que acullen els nadons de 0 a 1 anys (dues aules); i els infants d´1 a 2 anys (3 aules). Els més petits s´han ubicat a peu pla ja que són els que tenen major dificultat de mobilitat. A la planta baixa també hi haurà la sala d´usos múltiples, la cuina i la sala d´Espai Familiar, que funcionarà com a sala polivalent per a fer activitats de suport als pares d´infants del municipi.

Aquestes aules tenen accés directe al pati principal, de 251 metres quadrats.

L´Espai Familiar Municipal és un servei d´atenció a totes les famílies d´Abrera amb infants de 0 a 3 anys que ofereix activitats de suport a l´educació dels fills com ara l´espai nadons o l´espai de joc. Aquesta instal·lació també podrà funcionar de manera autònoma del centre i per aquest motiu té un accés totalment independent.

Al primer pis, hi haurà les tres aules dels infants de 2 a 3 anys, la sala d´usos múltiples, el despatx de l´AMPA i diferents serveis com el de bugaderia, sala d´educadors o magatzems. Aquestes aules disposen d´una passera que comunica amb una terrassa que funcionarà com a pati i espai de lleure dels alumnes, de 138 metres quadrats.

L´execució de l´obra té un import de 1.107.657,15 euros provinents del Fons Estatal per a l´Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL) que cobreix gairebé íntegrament l´obra, el 85%. La resta s´executarà en una segona fase, i preveu elements interiors de l´edifici com tancaments i divisòries, paviments, revestiments, instal·lacions i urbanització de l´espai exterior.