DIMECRES, 17/07/2024 | 16:45 h
  • Ens reunim amb el sindicat CCOO Baix Llobregat-Anoia-Garraf per establir sinergies per atraure empreses al nostre territori i generar ocupació de qualitat

+ 1

4/7/2024

El nostre alcalde, Jesús Naharro, s'ha reunit recentment amb representants del sindicat Comissions Obreres del Baix Llobregat-Anoia-Garraf (CCOO) per establir accions conjuntes per atraure ocupació de qualitat i amb projecció de futur en el nostre territori. En la reunió, que ha tingut lloc aquest dimecres 3 de juliol de 2024 al matí al nostre Ajuntament (pl. de la Constitució, 1), s'ha posat en relleu la necessitat de tenir en compte als municipis en la planificació de la implantació d'indústries.

A la darrera reunió van assistir-hi l'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, la regidora de Promoció Econòmica i Comerç a l'Ajuntament d'Abrera, Maite Novell, i per part del sindicat, el secretari general de CCOO, Josep María Romero, el secretari Sindicat Intercomarcal d’Indústria, Tomás Díaz i el membre del Sindicat de SEAT, Rafa Guerrero.

Valoracions molt positives de la reunió

Jesús Naharro, alcalde

“Ha sido una reunión periódica que nos ha servido para compartir el panorama que tenemos industrial, la electrificación del automóvil, el crecimiento de los polígonos empresariales, la situación de la movilidad en nuestros polígonos, la situación de las oportunidades que generamos a las personas que trabajan en nuestros polígonos y el futuro de ellas mediante la formación, que es muy necesaria que se establezca cerca de los lugares de trabajo. Para ello, considera Comisiones Obreras, que el Ayuntamiento de Abrera tiene que ser lugar importante, de referencia, donde se trabajen, se diseñen y se decidan políticas que tengan que ver con el futuro de la gestión de los polígonos empresariales, de su movilidad y de la formación. Los municipios tenemos que estar al lado de las iniciativas que sustenten, que musculen pero, sobre todo, que estructuren unas políticas para que las empresas que puedan realizar y consolidar con proyectos de futuro para la ciudadanía. Es muy importante que se genere ocupación de calidad, que los accesos a los polígonos sean modernos y que sean eficientes y,  para ello, el papel de los ayuntamientos es fundamental, que tenga una participación activa en el diseño del futuro de los polígonos empresariales y de la implantación de las empresas”.

Jesús Naharro: "Esta reunión periódica nos ha servido para compartir el panorama que tenemos industrial, la electrificación del automóvil, el crecimiento de los polígonos empresariales, la situación de la movilidad en nuestros polígonos, la situación de las oportunidades que generamos a las personas que trabajan en nuestros polígonos y el futuro de ellas mediante la formación"

Josep María Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat-Anoia-Garraf

“Hem fet una reunió amb la secció sindical de Seat i el conjunt del sindicat amb l’alcalde d’Abrera i la tinent d’alcalde, amb la idea de contrastar visions al voltant de la indústria. Ens interessava conèixer inversions, conèixer la visió al voltant de la mobilitat i al voltant també de que el diàleg social jugui un paper tant a nivell d’Abrera com de la resta de municipis. Ens ha interessat especialment parlar d’energies renovables, d’FP, i també hem parlat de buscar espais on els treballadors i les treballadores puguin anar a treballar de manera segura, eficient i sostenible, en una comarca que té un pol molt important des del punt de vista de l’automoció, però que també volem jugar amb altres sectors d’activitat econòmica que també són importants. La reunió és positiva i forma part de la normalitat de mantenir reunions amb alcaldes i amb equips de govern per poder copsar opinions diferents, amb un molt bon to, molt distés, però molt constructiu i positiu”.

Josep María Romero (CCOO): "Ens interessava conèixer inversions, la visió al voltant de la mobilitat i també de que el diàleg social jugui un paper tant a nivell d’Abrera com de la resta de municipis. Ens ha interessat especialment parlar d’energies renovables, d’FP, i també hem parlat de buscar espais on els treballadors i les treballadores puguin anar a treballar de manera segura, eficient i sostenible".

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023