Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIUMENGE, 30/06/2024 | 15:30 h
  • CAMPANYA DIA PERSONES CONSUMIDORES 2024
  • POST DIA PERSONES CONSUMIDORES 2024 1
  • POST DIA PERSONES CONSUMIDORES 2024 2

    + 2

  • POST DIA PERSONES CONSUMIDORES 2024 3
  • POST DIA PERSONES CONSUMIDORES 2024 4

Commemorem el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores donant suport a la campanya 'El consum responsable és a prop teu!'

15/3/2024

Cada any, per commemorar el 15 de març, Dia Mundial dels drets de les persones consumidores, els Serveis Públics de Consum, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, realitzem una campanya de difusió que enguany reivindica el consum local i de proximitat com un consum responsable, conscient i sostenible que genera una acció transformadora als municipis i ciutats de la demarcació. Des del Servei Públic de Consum d’Abrera ens sumem a la campanya de difusió “El consum responsable és a prop teu”.


La campanya del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores reivindica el poder transformador de consumir allò que tenim a prop de casa i posa en valor el consum de proximitat com un consum responsable i conscient que és més sostenible, genera riquesa local, teixeix vincles comunitaris i transforma els nostres pobles i ciutats.

 

Davant la proliferació de les grans superfícies i les compres per internet que tant han crescut els darrers anys, amb la campanya del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores d’enguany volem reivindicar el poder transformador de consumir allò que tenim a prop de casa. Volem posar en valor el consum de proximitat com un consum responsable i conscient que és més sostenible, genera riquesa local, teixeix vincles comunitaris i transforma els nostres pobles i ciutats.

 

POST DIA PERSONES CONSUMIDORES 2024 1.png

 

El consum responsable, local i de proximitat, transforma socialment els nostres municipis. La decisió d’on, què i com comprem té conseqüències directes de caràcter social, econòmic i mediambiental.

 

El consum de proximitat és més sostenible perquè:

  • escurça distàncies
  • evita desplaçaments
  • redueix l’ús dels plàstics i embolcalls.

Així mateix, evita queixes i reclamacions i, si n’hi ha, aquestes es resolen més ràpid per vies com l’arbitratge i la mediació. D’altra banda, teixeix vincles comunitaris, reforça el sentiment de pertinença i genera seguretat i confiança als carrers dels municipis. A més, genera riquesa local a les economies dels municipis.

  

  • Trobareu la informació del Dia del Consumidor de 2024 al web de la Diputació de Barcelona fent clic aquí.
  • Veieu el vídeo de la campanya "El consum responsable és a prop teu" fent clic aquí o a la part inferior d'aquesta pàgina.

POST DIA PERSONES CONSUMIDORES 2024 2.png

 

Consulteu els serveis que us oferim al Servei Públic de Consum d'Abrera!

La regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Maite Novell , ha destacat que "un dels objectius estratègics i actuacions que contempla l’Abrera Activa del nostre Pla Estratègic Municipal, és fomentar el consum responsable i el comerç de proximitat, i des de l'Ajuntament oferim a la ciutadania d’Abrera el Servei Públic de Consum que, a més de donar informació i suport, gestiona i tramita als organismes competents tots els problemes que afecten als consumidors i les consumidores. Cada cop són més les consultes i demandes per part dels nostres veïns i les nostres veïnes, així doncs aprofito per convidar aquelles persones que no tinguin el coneixement a consultar tots els serveis que s’ofereixen en el Servei Públic de Consum d’Abrera mitjançant la web, les xarxes, la ràdio i presencialment a les dependències de Promoció Econòmica”.

 

Maite Novell: "Un dels objectius estratègics i actuacions que contempla l’Abrera Activa del nostre Pla Estratègic Municipal, és fomentar el consum responsable i el comerç de proximitat i, des de l'Ajuntament, oferim a la ciutadania d’el Servei Públic de Consum el qual dona informació i suport referent als problemes que afecten als consumidors i les consumidores d'Abrera".

Servei Públic de Consum d'Abrera a les dependècies de Promoció Econòmica.jpeg

 

 

El Servei Públic de Consum (SPC) d’Abrera és un servei totalment gratuït, inclòs dins la Xarxa Local de Consum, que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu de trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat

El SPC d’Abrera és un servei totalment gratuït que funciona de manera presencial, amb cita prèvia, tots els dimecres en horari d’11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h. Per utilitzar-lo, només heu trucar-nos al T. 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a promocioeconomica@abrera.cat

 

Per concertar cita podeu adreçar-vos directament al Departament de Promoció Econòmica en el nostre horari d’atenció a la ciutadania, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i dimecres 16.30 h a 19 h, a través dels següents canals:

  • De manera presencial, a les dependències de Promoció Econòmica, a la 1a planta del Mercat Municipal d'Abrera (c. de Martorell, 20)
  • Per telèfon, trucant al T. 93 770 01 02
  • A través de correu electrònic a l’adreça promocioeconomica@abrera.cat.
  • També es pot contactar directament amb el SPC d'Abrera els dimecres de 11.00 h a 14.00 h i de 16.30 h a 18.30 h a través del correu consum@abrera.cat

Servei Públic de Consum d'Abrera a les dependècies de Promoció Econòmica (2).jpeg


Oferim informació i assessorament directe als nostres veïns i veïnes. Consulteu els serveis que us oferim al Servei Públic de Consum d'Abrera!

  • Ajudem i informem sobre com tramitar reclamacions.
  • Organitzem campanyes i xerrades de sensibilització a les persones consumidores i al teixit comercial
  • Col·laborem en inspeccions informatives de consum. 

  • Col·laborem amb un espai mensual a través d'entrevistes a l'emissora municipal Ràdio Abrera. Podeu accedir a tots els programes fent clic aquí i a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina.

Servei Públic de Consum d'Abrera.jpeg

 

D'altra banda, el SPC d'Abrera està inclòs dins la Xarxa Local de Consum (XLC), que és una agrupació voluntària d'ens locals, sense personalitat jurídica pròpia, constituïda en l'actualitat per 312 serveis de defensa de les persones consumidores de la província de Barcelona, que neix a proposta i amb el suport de la Diputació de Barcelona, amb la pretensió de:

  • cohesionar les polítiques i programes locals de protecció i defensa de les persones consumidores i usuàries
  • treballar de manera coordinada, compartir iniciatives, objectius i mitjans i evitar les duplicitats
  • dinamitzar el consum en l'àmbit local
  • donar valor afegit als actuals serveis municipals de defensa de les persones consumidores i usuàries

 

Línia estratègica "Abrera Activa"

Aquesta acció de l'Ajuntament d'Abrera respon a la línia estratègica "Abrera Activa" del Pla Estratègic Municipal (PEM) per aquest mandat 2023-2027, que respon a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS), número 12 "Consum i producció responsables". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’Agenda global 2030. A través de l'espai web pem.abrera.cat, la ciutadania pot explorar el PEM i consultar-ne l'estat d'execució i els resultats.


Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

  • Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

 

FALDÓ NOTÍCIES 2023


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar
  • Mireu el vídeo de la campanya "El consum responsable és a prop teu" de la Diputació de Barcelona

INFORMA'T

ACTUALITAT > Notícies