DISSABTE, 27/07/2024 | 17:55 h
  • CASAL DE JOVES

Rebem la visita de la consellera comarcal de Joventut, Clara Quirante

27/9/2021

La consellera de Joventut del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Clara Quirante, ha visitat aquest divendres 24 de setembre el Casal de Joves d'Abrera. L’han acompanyat el regidor de Joventut del nostre ajuntament, Alfred Delgado, i la tècnica del servei, Irina Pardo. Posteriorment, s'ha reunit amb el nostre alcalde, Jesús Naharro. La trobada forma part d’una ronda de contactes amb espais juvenils de la comarca i els seus gestors per conèixer com funcionen i quines són les seves necessitats.

La visita ha ofert l’oportunitat de conèixer, de primera mà, l’experiència del Servei de Joventut d'Abrera i per oferir el suport del departament de joventut de l'ens comarcal.

La visita ha estat valorada positivament per la consellera Clara Quirante. “Des del Consell Comarcal, abans de la pandèmia ja vam fer visites a tots els municipis de la comarca per veure com estaven els serveis locals de joventut i els equipaments. I avui ha tocat visitar Abrera. I la veritat és que molt contents, es nota que Abrera aposta per les polítiques de joventut des de fa molts anys, amb un equipament que està molt bé i amb moltes activitats pels i les joves de la ciutat. D’això es tracta; que les administracions locals puguin donar resposta a les necessitats dels seus habitants”.

El nostre alcalde, Jesús Naharro, s'ha mostrat satisfet per la reunió. “Agraïm molt la visita de la consellera de Joventut, Clara Quirante,  per tal de veure les polítiques de Joventut que tenim adreçades a la ciutadania. Com evolucionen, com continuem apostant per aquests acompanyaments, per aquestes noves propostes, aquest nou disseny que fem conjuntament amb la joventut abrerenca, que té com a referència el Centre Polivalent, en les circumstàncies actuals sanitàries, o també des d’altres opcions que des de la joventut es pot fer al nostre municipi (tant esportives com culturals). Recollir-les en aquest àmbit creatiu i de proposta. L’Ajuntament es compromet amb aquesta etapa vital (que és la Joventut), per tal d’oferir alternatives que incideixin en el creixement personal de les persones i fer-les més autònomes i més lliures per escollir les seves opcions.”

El regidor de Joventut, Alfred Delgado, també ha valorat positivament la trobada. “La veritat és que  ha anat molt bé. Els hem ensenyat tot el que tenim al servei dels joves i el Casal de Joves. I hem estat parlant, sobretot, de com ha anat aquest any i mig de Covid i quin és el futur que volem per als nostres joves. Crec que ha anat molt bé la reunió, han quedat molt contentes. I ens emplacem de fer alguna cosa amb el Consell Comarcal de cara al futur,  coherent pel nostre consistori, pels nostres joves d’Abrera. Crec que d’aquí poc rebrem una altra visita de la Clara Quirante amb altres companys de la Comarca. Totes i tots hem de treballar amb una sola idea i és millorar no només el present sinó, sobretot, el futur dels nostres joves.

La feina que realitzem des del Servei de Joventut és imprescindible perquè les persones joves se sentin reconegudes i tingudes en compte. També perquè disposin d’agents de referència en determinants moments de les seves vides, quan l’acompanyament i l’orientació es converteixen en factors clau. En aquest context, el treball en xarxa i la cooperació interdepartamental, en aquest cas amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat, tenen un rol destacat per enfortir les actuacions dissenyades i oferir respostes completes en l’àmbit del nostre jovent.

Pla Local de Joventut d'Abrera

Des de l’àrea de joventut de l’Ajuntament d’Abrera ens trobem immersos en el procés d’elaboració del Pla local de Joventut, amb l’objectiu de planificar les polítiques que es duran a terme en matèria de joventut en els propers anys. La idea d’aquest pla parteix d’una aproximació interseccional, que permetrà donar resposta a les necessitats que es van donant en els diferents àmbits de la vida dels i les joves abrerencs/es.

Com s’estructura el Pla Local de Joventut d’Abrera?

La primera fase del Pla ha consistit a fer una anàlisi i estudi sobre la situació i els diferents estils de vida dels i les joves d’Abrera. Per fer-ho, vam organitzar quatre grups de discussió amb joves, amb l’objectiu d’identificar les necessitats específiques de la població juvenil.

El passat mes de maig els i les nostres joves van poder participar en  grups de discussió per conèixer la seva opinió i elaborar conjuntament el Pla de Joventut d’Abrera amb l'objectiu de conèixer els seus gustos, les seves necessitats i què voldrien millorar. El regidor de Joventut, Alfred Delgado, ha explicat que el Pla de Joventut ha de permetre "donar resposta a les necessitats que es donen en els diferents àmbits de la vida dels nostres joves"

Les convocatòries es van estructurar en diferents grups d'edat: joves de 12 a 15 anys, joves de 16 a 18 anys, joves de 19 a 23 anys i finalment joves de 24 a 35 anys, a través de diferents reunions virtuals o presencials al Casal de Joves d'Abrera amb totes les mesures de prevenció davant la Covid-19.

Pla Local de Joventut d'Abrera

Abrera Participa

Contacteu amb el Servei de Joventut!

Podeu contactar amb el departament de Joventut a través de diversos canals:

• PIJ La Garsa a l'email pij.abrera@abrera.cat o al telèfon T.686 253 157
  • Al Casal de Joves, a la pl.del Rebato 1, de dilluns a divendres de 16 a 20h, trucant al telèfon T.93 770 43 34 i a l'email joventut@abrera.cat
  • A l'Instagram del Casal de Joves d'Abrera@casaldejovesabrera

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma