DIVENDRES, 27/09/2024 | 01:36 h

Èxit d’assistència a la inauguració de l’exposició ‘Abrera, avui, amb records d’ahir’ de l’abrerenc Jaume Sagol

27/2/2018

El divendres 27 de febrer passat es va inaugurar a la Casa de Cultura d’Abrera l’exposició de pintures del nostre veí Jaume Sagol, ‘Abrera, avui, amb records d’ahir’. En total són onze les aquarel•les realitzades per l’abrerenc que formen l’exposició i que incorporen una mirada històrica del passat del nostre municipi.

Els assistents, que van omplir la sala d’actes, van poder gaudir de les obres abans i després de la presentació que va ser seguida amb molt d’interès i participació, recordant aspectes viscuts sobre els carrers antics d’Abrera.

Des de la regidoria d’Acció Cultural i Patrimoni de l’Ajuntament, la regidora Maria José Orobitg va incidir en la importància de preservar i difondre el llegat històric del municipi. Van destacar que en el cas d’Abrera es tracta d’un llegat ric en elements patrimonials i l’aposta de la regidoria per a conservar-lo i donar-lo a conèixer als ciutadans, especialment als més joves i així promoure el respecte i l’estima cap a la història del nostre municipi.

La xerrada inaugural va anar a càrrec de l’ex professor Miquel Vives, qui va fer un breu recorregut històric d’Abrera i va repassar la història dels antics carrers vinculant-ho amb els establiments que hi havia i els antics veïns. A més va voler incidir en la importància d’iniciatives com la de Sagol per plasmar la història recent dels municipis de la comarca per a transmetre el seu valor als més joves i així no perdre el nostre passat, que estableix les bases del nostre present i ens ajuda a millorar el nostre futur.

Jaume Sagol va explicar la seva trajectòria professional i com van ser els seus inicis en el món de la pintura així com la motivació en realitzar aquestes obres i també com va sorgir la possibilitat d’exposar-les.

L’exposició ‘Abrera, avui, amb records d’ahir’ es podrà visitar a la Casa de Cultura d’Abrera (C/ Federico García Lorca 17) fins el poper divendres 2 de març en horari de visita de 17.00h a les 20.00h.