DIVENDRES, 27/09/2024 | 01:35 h
  • avís neu 26-02-18

Activem el pla Neucat en fase prealerta per risc de neu en cotes baixes que pot afectar el nostre municipi

26/2/2018

Des de l'Ajuntament d'Abrera activem el pla Neucat en fase prealerta arran els avisos del Servei Meteorològic de Catalunya per risc de neu en cotes baixes que afecten Abrera i la resta de municipis del Baix Llobregat Nord. La cota de neu es podria situar per sota els 200 metres a partir d'aquesta tarda i fins el proper dimecres 28 de febrer a la tarda.

Des del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera activem el pla Neucat en fase de prealerta. Segons les informacions facilitades pel Servei Meterològic de Catalunya, a partir d’aquesta tarda i la propera nit i matinada la previsió indica que la cota de neu baixarà ràpidament i al final del dia se situarà al voltant dels 200 metres tot i que localment podria ser més baixa. Aquest avís es manté activat en un primer moment fins el proper dimecres a la tarda.

Davant d'aquesta situació, des del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera us recordem una sèrie de recomanacions en cas de nevades i temperatures molt  baixes:

Si sou a casa o en un edifici
Cal escoltar la ràdio, fer un ús correcte de la calefacció i desconnectar els aparells elèctrics que no siguin necessaris. Evitar tenir estufes de llenya, carbó o gas i brasers en llocs tancats.

A zones aïllades o no urbanes mantenir un rajolí constant d'aigua a les aixetes per evitar que es congelin les canonades i apagar els recs automàtics.

En cas de nevada, col·laborar en la neteja de les voreres de davant de casa i dels camins d'accés a casa a les zones rurals. I en cas que hi hagi neu acumulada als terrats, terrasses o balcons, retirar-la sense abocar-la a la via pública.

Disposar dels medicaments necessaris en el cas de tractaments perllongats o malalties cròniques. I no treure les escombraries al carrer quan no funcioni el servei de recollida.

Si heu de sortir al carrer

Abrigar-se bé, amb peces de roba lleugeres, l'una sobre l'altra, i protegir sobretot la cara i el cap evitant que l'aire fred entri directament als pulmons.

Evitar fer esforços físics intensos i no deixar que les persones d'edat avançada ni tampoc els més petits surtin a l'exterior.

En cas d’agafar el cotxe

Sortir només si és imprescindible, seguint els consells del Servei Català de Trànsit. Consultar l'estat de les vies i la seva afectació i buscar rutes segures no afectades per la nevada. Circular per les rutes principals i autopistes, evitar circular de nit i procurar no viatjar sols.

També cal posar atenció especial a l’estat del vehicle tant pel que fa al seu manteniment com a l’equipament adequat.

Consells de conducció en cas de neu
Conduir amb velocitat moderada.

No utilitzar les marques deixades per altres vehicles.

Posar les cadenes.

Encendre els llums d'encreuament i els de boira.

No realitzar avançaments si les condicions no són favorables i mantenir força distància de seguretat.

Si comença a nevar, conduir amb molta suavitat i lentitud.

Desaccelar sense frenar.

Frenar suaument  i amb trepitjades lleus i successives del pedal.

Si el temporal us agafa dins del cotxe
Intentar buscar refugi. Si no, quedar-se dins del cotxe amb la calefacció encesa i la finestra una mica oberta.

No adormir-se amb el motor en marxa i mantenir net el tub d'escapament.