DIVENDRES, 27/09/2024 | 01:34 h

Millorem els parcs infantils, la via pública i els equipaments municipals d'Abrera

22/2/2018

Des de la Regidoria d'Obres i Serveis, Parcs i Jardins, Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament d'Abrera hem iniciat diverses actuacions de millora dels parcs infantils del nostre municipi amb l'objectiu que els infants puguin jugar de forma segura en uns equipaments òptims i les famílies puguin gaudir dels espais públics.

Amb aquestes actuacions afavorim la proximitat dels jocs als infants i promovem l’esbarjo a l’aire lliure en unes instal·lacions més còmodes i segures. L'ús continuat de les zones de joc, les inclemències del temps i en ocasions el vandalisme provoquen el deteriorament dels espais de joc infantil. Per aquest motiu, estem realitzant millores de renovació de jocs infantils, paviments, camins, tanques, murs de contenció de terres i mobiliari urbà dels parcs infantils d'Abrera.

Les actuacions es realitzen al nucli urbà d’Abrera: als parcs del Rebato, La Vinya, Walt Disney; i als barris: com al carrer Madrid de Can Vilalba, i a diversos espais de Santa Maria de Vilalba com la zona esportiva.

Recordem que l'ús correcte dels equipaments és responsabilitat dels adults que acompanyen els infants i que els parcs infantils són espais lliures de fum.

Renovació i condicionament dels arbres

Entre d’altres ambits d’actuació des de la Regidoria d’Obres i Serveis, Parcs i Jardins, Urbanisme i Mobilitat també estem treballant en la reposició de l’arbrat del municipi. Amb aquests treballs volem donar solució a la problemàtica d’arbres morts i danyats i de paviments malmesos per les arrels dels arbres, i per això es replantejarà l’espècie d’arbre i/o en algunes zones l’anul·lació de l’arbre i l’escocell, i reparar els paviments aixecats.

Per aquests motius es replantaran arbres que es van tallar fa temps i es milloraran talussos enjardinats. Concretament estem treballant en els següents punts:

-          La Florida

-          Plaça de Pau Casals

-          Escola Platón i Sartí

-          Escola Ernest Lluch

-          Parc de Can Morral

-          Carrer Esparreguera

-          Carrer Camí del riu

-          Carrer Antonio Machado

-          Carrer del Faig

-          Gestió de soques del polígon industrial Sant Ermengol

-          Mur de separació dels FGC a l’Avinguda Sant Hilari (costat oest)

-          Talús del camp de futbol

-          Turonet del parc de Can Morral

-          carrer Josep Pla

-          Camí escola Josefina Ibáñez

Treball d'asfaltatge del carrer Hostal del Pi

Dins aquestes actuacions de millora de la via pública, el dimarts 20 de febrer passat van començar les obres d'asfaltatge del tram del carrer Hostal de Pi, entre l'avinguda de Ca n'Amat i l'avinguda de l'Energia, al polígon industrial Barcelonès. Amb aquesta actuació, que forma part d'un important pla de pavimentació asfàltica, millorarem el paviment d'aquestes vies, que presenten un alt volum de trànsit els dies feiners per l'activitat del polígon empresarial. Els talls dels carrers es troben degudament senyalitzats i mentre durin els treballs es reorganitzarà el trànsit per reduir el seu impacte. Des de l'Ajuntament d'Abrera preguem als veïns i veïnes que disculpin les molèsties que es puguin originar.

Enginyeria ecològica

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem iniciat també els treballs de substitució de l'actual planta Depuradora d'Aigües Residuals ubicada al barri de Sant Miquel per una nova depuradora de filtre horitzontal. Aquesta ha estat dissenyada en base a un concepte d'enginyeria ecològica, que aposta per la integració del sistema de depuració a l'ecosistema i al paisatge. La depuració d’aigües residuals té com a objectiu separar les substàncies contaminants de l’aigua pel seu retorn al medi en les condicions adequades.

Fem la piscina més accessible

Finalment, la Piscina Municipal d'Abrera (passeig de l'Església, 18) presentarà el proper estiu una important millora que afavorirà l'accessibilitat a l'aigua, amb la construcció en una de les piscines d'una rampa amb un deu per cent de pendent, paviment antilliscant i baranes de protecció a ambdós costats. La rampa facilitarà l'accés a la piscina a la nostra gent gran i a les persones amb mobilitat reduïda. Aquesta obra és una de les actuacions del nou pla de millora dels equipaments municipals, que aposta per fer més accessibles les instal·lacions esportives municipals.

En declaracions a Ràdio Abrera el mateix regidor d'Obres i Serveis, Parcs i Jardins, Mobilitat i Urbanisme de l'Ajuntament d'Abrera Albert Roca parla de totes aquestes actuacions programades en el marc d'aquesta millora del nostre municipi.

Entre tots i totes fem Abrera!