DISSABTE, 28/09/2024 | 09:27 h
  • XERRADA ERNEST LLUCH

Mestres de l'Escola Ernest Lluch i ciutadans d'Abrera omplen l'Auditori de la Casa de Cultura en la xerrada sobre Ernest Lluch

22/4/2016

La figura de l’Ernest Lluch i Martín (Vilassar de Mar, 1937 - Barcelona, 2000) va centrar la xerrada que va omplir l’Auditori de la Casa de Cultura, dijous 21 d’abril passat, dins les activitats del desè aniversari de l’Escola Ernest Lluch del nostre municipi.

Enric Lluch, Josep Maria Carreras i Ferriol Soria, vicepresidents i director de la Fundació Ernest Lluch van fer la xerrada, que va comptar amb l’assistència de mestres i l’equip directiu de l’Escola Ernest Lluch, entre un nombrós grup de veïns i veïnes del municipi.

Des de l’Ajuntament d’Abrera hem col•laborat en aquesta activitat, que va comptar amb la presència de la regidora d’Ensenyament i Acció Cultural i Patrimoni, María José Orobitg, el regidor de Seguretat Ciutadana, Protecció Civil i Personal, José Luis Hita, el regidor d’Esports, Salut i Gent Gran, Francisco Sánchez, el regidor Valeri Mena i el regidor Iván Serrano.

Ernest Lluch i Martín (Vilassar de Mar, 1937 - Barcelona, 2000) va ser docent, economista, historiador i polític. Va ser diputat a les Corts, ministre de Sanitat i Consum i catedràtic d´Història de les Doctrines Econòmiques. Els objectius de la Fundació són mantenir viva la seva memòria, el seu pensament i la seva obra; així com en fomentar el diàleg entre els ciutadans de Catalunya, Espanya i Europa.

L’escola Ernest Lluch, amb 442 alumnes i 29 mestres, és un centre públic de doble línia que imparteix les etapes d’Educació Infantil i Primària des del curs 2005-2006.