DISSABTE, 28/09/2024 | 09:22 h

• Food Trucks vista noctura

Espectacular èxit en la primera edició de les Food Trucks

20/4/2016

El Parc de Can Morral del nostre municipi s’ha tornat a omplir de gent divendres i dissabte, 15 i 16 d’abril, amb la celebració de la Primavera Weekend Street Food Abrera, una fira gastronòmica que ha aplegat 16 Food Trucks, “camions de menjar” en anglès.

Mes de 4.000 persones han visitat la fira, tot un èxit de participació, on els restaurants ambulants han presentat una variada oferta de menjar: carn a la brasa, peix, hamburgueses, entrepans, pinxos, patates, especialitats mexicanes, creps dolços i salats, gelats, xurros amb xocolata...

Des de la Regidoria de Cultura amb Marcos Diaz, del Bar Àgora, hem organitzat aquest esdeveniment, amenitzat amb les actuacions d’artistes i veïns i veïnes del nostre municipi, com l’escola de ball Juan Antonio García, Big Friday, Manalet amb Kizomba, els grups de Hip Hop Da Movers, Dance Move Crew, el grup de Hip Hop del Casal de Joves Street Monsters i DJ Emilio. Els més petits van poder gaudir d’inflables, taller de maquillatge infantil i de l’actuació de Pep Calleu i els Pepsicolen dissabte a la tarda. També els nens i nenes de la Llar d’Infants Municipal, Món Petit, van visitar la fira divendres al matí.

Abrera viva
“Estic molt agraïda de la participació dels nostres veïns i veïnes a la Fira Primavera Weekend ABRERA Street Food. Han sigut uns mesos de molta feina, de preparació per a que tot sortís bé i molts nervis continguts. Però tot això ha valgut la pena pel simple fet de veure Abrera viva, amb gent pels carrers, retrobaments, converses, àpats compartits. Ha estat increïble!”, ha manifestat la regidora de Cultura, Davinia Megías.

“Vull agrair molt especialment a Marcos Diaz la seva col•laboració per treballar colze a colze amb nosaltres en l’organització de la fira. Ha sigut un plaer treballar amb tot l’equip humà implicat en l’esdeveniment, des de les entitats i persones col•laboradores, els tècnics, els nois de la brigada, l’equip de so... Ens ho em passat genial plegats”, ha manifestat la regidora.

Restaurants mòbils
Un dels Food Trucks que han participat a la Fira Street Food pertany a un veí del nostre municipi, mentre que la resta provenen de localitats de les comarques de Barcelona com Manresa i Rubí.

Els Food Trucks van aparèixer als Estats Units a finals del segle XIX. L’any 2007, amb l’esclat de la crisi econòmica, els Food Truck van ressorgir amb força a ciutats com Nova York i Los Angeles, popularitzant a tot el món els restaurants sobre rodes amb tot tipus d’oferta gastronòmica.