DISSABTE, 28/09/2024 | 09:29 h

Aquest dimecres, 13 d´abril de 2016, prova de sirenes

12/4/2016

Aquest dimecres 13 d’abril de 2016, a les 10.00 hores, els veïns i veïnes d’Abrera i d’altres municipis del Baix Llobregat hem escoltat les sirenes d’alerta per risc químic.

Es tractava de la primera prova de sirenes de 2016 que realitza del Departament de Protecció Civil de la Generalitat. La prova es va fer per comprovar-ne el funcionament i fer que tots els ciutadans coneguin el so i sàpiguen què cal fer en cas d´emergència.

Al terme municipal d’Abrera tenim dues sirenes ubicades al nucli urbà (Parc de l’església) i al barri de Les Carpes. A les 10.00 hores sonaran tres senyals d’un minut de durada, separats per silencis de cinc segons, que indicaran l’inici de la prova. El final s’indicarà deu minuts més tard, a les 10.10 hores, amb un senyal continu de trenta segons de durada.

Mesures de protecció
En cas d’un accident químic real, la principal mesura de protecció és refugiar-se en un edifici mentre duri l’alerta. Els vehicles no són segurs. Si s’està conduint cal sortir del cotxe i buscar refugi en un edifici. Les escoles i els edificis públics compten amb protocols d’emergència perquè totes les persones que són dins romanguin confinades fins que passi l’alerta. Per tant, no s’ha d’anar a buscar els nens als centres escolars.

L’activació de les sirenes s´ha fet per sectors de risc i en diferents fases, començant pel Baix Llobregat. En total, les proves de sirenes s´han realitzat a 36 municipis de Catalunya.