DISSABTE, 28/09/2024 | 07:23 h

L´alcalde participa a la trobada per impulsar el Parc Rural del Montserrat

15/3/2016

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, ha participat aquest dilluns 14 de març en la trobada d’alcaldes i regidors que ha tingut lloc a Collbató per impulsar la creació del Parc Rural del Montserrat.

Aquest vol ser una eina per a gestionar, promocionar i impulsar els valors presents als espais rurals en els municipis del voltant del Massís de Montserrat.

El Parc Rural del Montserrat centraria la seva influència en el sòl no urbanitzable dels municipis que s´hi vulguin adherir. Treballaria per a impulsar projectes de bones pràctiques de gestió agrícola i forestal, difusió i promoció turística, i projectes educatius. El parc, sobretot, seria una figura per a la preservació dels espais oberts de qualitat.

Gestió responsable del territori
Els alcaldes i regidors han destacat la importància estratègica que pot tenir aquest parc com a eina de gestió responsable del territori i han signat un manifest per expressar la voluntat d’impulsar la creació del parc. Amb aquest document s’han adherit també a la Carta per a la preservació, millora, el desenvolupament i la gestió del Parc Rural del Montserrat, redactada el 2006.

El següent pas serà demanar a la Diputació de Barcelona que s´impliqui en aquest projecte. Els municipis implicats també estudiaran la possibilitat d´establir un conveni de col•laboració per poder començar a treballar en el projecte tècnic de parc.

La reunió ha comptat amb l’assistència d’alcaldes i regidors d’Abrera, Collbató, Esparreguera, Olesa de Montserrat, El Bruc, Castellolí, Sant Salvador de Guardiola, el Bruc, Vacarisses, Monistrol de Montserrat i Castellbell i el Vilar, municipis del Baix Llobregat, Anoia i Bages.