DISSABTE, 28/09/2024 | 03:13 h
  • ajuntament_abrera1

Ple ordinari: Abrera, municipi d´acollida i solidari

25/9/2015

La segona moció presentada pels grups municipals del PSC, Ad’A, Abrera en Comú, ERC i Convergència va ser la declaració d’Abrera com a municipi d’acollida i solidari. Amb aquesta mesura es vol ajudar urgentment a les persones que fugen de conflictes bèl•lics com el de Síria.

Davant la crisi humanitària i migratòria d’aquests darrers mesos, s’insta al govern espanyol a demanar una major dotació de recursos a la Unió Europea (UE), i a augmentar el nombre de places d’asil i el període d’acollida a un mínim de dos anys.

També s’insta a la Generalitat a crear una taula nacional per a l’acollida de persones refugiades, que integri les entitats i organitzacions que defensen el dret a l’asil.

Per fer-ho caldrà actualitzar la dotació pressupostària del Pla de Protecció Internacional a Catalunya i territorialitzar els serveis d’atenció a les persones demandants d’asil, formant els tècnics municipals, i donant suport als municipis acollidors per tal de facilitar-ne la coordinació.

Aquesta moció també va ser aprovada per tots els grups per unanimitat.