DISSABTE, 17/08/2024 | 01:24 h
  • b

Abrera celebra el Dia d´Andalusia

26/2/2012

Gairebé 300 persones s´han donat cita al gimnàs de l´escola Francesc Platón Sartí per a celebrar el Dia d´Andalusia, que es commemora el 28 de febrer.

Una missa rociera cantada pel grup Alhambra de l´Hospitalet ha donat pas a tota una jornada festiva amb actuacions de ball a càrrec d´agrupacions convidades de Pallejà i Sant Esteve Sesrovires i de l´entitat abrerenca. Hi ha hagut rumbes, soleas, buleries, sevillanes i actuacions de guitarra. L´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler, ha estat l´encarregada de donar la benvinguda a tots els participants a la festa.

En el Día de Andalusia es commemora l´aceptació dels andalussos del seu Estatut d´Autonomia, que va quedar interromput durant la Guerra Civil i el Franquisme, però a Catalunya, a més, aquesta celebració reivindica els orígens, la cultura i sentiment dels milers de catalans procedents d´Andalusia. A Abrera, Juventudes Rocieras, entitat creada el 1997, és la que organitza aquesta celebració en col·laboració amb l´Ajuntament d´Abrera.

Diumenge, 26 de febrer de 2012