DIUMENGE, 28/07/2024 | 00:37 h

Afectació de la pandèmia del coronavirus o COVID-19 al nostre municipi

13/4/2020

Avui, novament, des de l'Ajuntament d'Abrera, el CAP i la Residència Canigó ens hem reunit amb l’objectiu d’actualitzar la situació i realitzar el seguiment de les mesures adoptades per cadascun dels ens implicats. Actualment, Abrera té 46 persones que han donat positiu en els tests de detecció de la COVID-19 i, malauradament, 6 persones més han perdut la vida a causa del virus. Des del consistori expressem el nostre condol i reiterem el nostre suport als familiars i amistats. En senyal de dol, les banderes de l'Ajuntament onegen a mitja asta.

El CAP informa que s'han pres les mesures necessàries per atendre les persones afectades de manera adequada i s’està fent un seguiment a les veïnes i veïns que han tingut un contacte directe.

Segons les dades facilitades a l'Ajuntament, 3 de les 6 víctimes vivien a la residència abrerenca. Avui, dilluns 13 d'abril, de les 66 persones residents al centre hi ha 16 casos confirmats de coronavirus. La resta de persones residents al centre estan confinades amb supervisió mèdica per veure si desenvolupen símptomes. Dels 16 casos confirmats, 3 persones es troben ingressades a l'Hospital comarcal Sant Joan de Déu i 4 al centre Sagrat Cor de Martorell. Del personal que treballa a la residència, 16 persones han donat positiu en les proves de detecció.

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem fet les gestions necessàries per aconseguir la substitució immediata del personal afectat pel coronavirus per garantir el funcionament del centre. També hem gestionat que 3 treballadores de la residència puguin passar la nit en un hotel d'un municipi proper com a mesura de prevenció.

Aquestes accions se sumen a l'entrega de material al centre la setmana passada. Voluntaris de Protecció Civil van lliurar al centre 340 mascaretes, 70 equipaments de protecció homologats i tests ràpids de detecció de la COVID-19, que s'afegeixen al material cedit anteriorment.

També coordinem amb la residència per a gent gran Canigó d'Abrera la realització de tasques de desinfecció per la prevenció i contenció del coronavirus a l'exterior i a l'interior del centre. Continuem treballant, juntament amb l'equip directiu del centre i el CAP d'Abrera, amb l'objectiu de preservar el benestar dels i les residents i els treballadors i treballadores de la residència. La direcció del centre ha pres les mesures preventives i organitzatives ordenades pel Ministeri de Sanitat.

A més, des de l'Ajuntament i la direcció de la residència continuem sumant esforços per demanar reiteradament a la Generalitat de Catalunya implicació i solucions eficaces per garantir la qualitat de vida dels i les residents del centre abrerenc.

Consulteu les mesures preses des de l'Ajuntament d'Abrera per fer front el coronavirus fent clic aquí.

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.