Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 27/07/2024 | 22:34 h

Continuem assessorant els nostres veïns i veïnes en matèria de consum de forma telemàtica i/o telefònica a través de l'OMIC d'Abrera.

30/3/2020

La ciutadania d'Abrera pot realitzar les seves consultes a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor d'Abrera mitjançant el correu electrònic consum@abrera.cat. També poden rebre atenció telefònica sol·licitant, com sempre, cita prèvia al telèfon 93 770 01 02 o a través del correu electrònic promocioeconomica@abrera.cat. Aquesta atenció es realitzarà mantenint l’horari habitual de l’OMIC d'Abrera, els dimecres d'onze a una al matí i de dos quarts de cinc a dos quarts de set de la tarda.

Com a mesura excepcional per la crisi sanitària provocada pel coronavirus, des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor d'Abrera (OMIC) seguim treballant de forma no presencial per resoldre tots els dubtes que puguin sorgir entre els veïns i veïnes d'Abrera sobre els drets que es puguin veure afectats per aquesta situació.

 

La situació generada per la crisi del Covid-19 ha modificat les nostres relacions de consum i ens ha obligat a cancel·lar o modificar els serveis contractats amb moltes empreses. A continuació us detallem alguns dels supòsits amb els que ens podem trobar:

 

Cancel·lació de viatges

Des del moment que només ens podem moure per treballar, anar a comprar, a la farmàcia, bancs, asseguradores o establiments sanitaris, no podem viatjar sinó és per fer-ho en els casos anteriors o en els casos d’urgència, la resta de casos no es poden dur a terme per força major a causa de l'Estat d'alarma decretat pel Govern espanyol el passat 15 de març.

  • Si ens cancel·len o cancel·lem el viatge per força major es podrà reclamar el retorn dels imports pagats però no podrem demanar cap compensació o indemnització complementària ni les empreses ens podran aplicar cap penalització.
  • En el cas que ens cancel·lin el viatge i no sigui per força major podrem demanar la compensació automàtica en el cas dels vols, si no ens han avisat amb dues setmanes d’antel·lació, i/o una indemnització pels danys i perjudicis que se’ns causin per aquesta cancel·lació.
  • Si el cancel·lem nosaltres i no és per força major, haurem de mirar en primer lloc, si tenim una assegurança que ens cobreixi aquesta cancel·lació. Sinó haurem de contactar amb l'empresa en que haguem contractat el viatge per tal d’arribar a un acord (canvi de dates, retorn parcial, etc). En aquest cas sí que ens podran demanar que paguem penalització però aquesta ha d’estar al contracte i ser proporcional a la situació en la que ens trobem.
  • Si teníem un bitllet de tren de llarga distància, Renfe facilitarà el canvi de data i/o anul·lació d’aquest sense cap cost.

 

Cancel·lació d’esdeveniments

Dins d’esdeveniments podem entendre la restauració, els espectacles, els allotjaments, els museus i altres productes contractats que tinguin a veure amb l’oci, el lleure o els esports.

  • L’assistència a aquests esdeveniments no està permesa i és per això que tindrem dret a reclamar el retorn de tots els diners que hem pagat o negociar altres mesures com un aplaçament, canvi de data, etc.
  • Si és quelcom contractat fora de l'Estat espanyol, caldrà veure les condicions del contracte i la situació de l’altre Estat, ja que podria ser que la cancel·lació per part nostra no signifiqués el retorn dels diners.

 

Suspensió dels serveis per quotes

Si ens deixen de prestar algun servei com és un gimnàs o un curs que paguem per quotes (mensual, trimestral, anual...) en la majoria de casos serà perquè s’ha decretat el tancament de l’establiment i, per tant, ens trobaríem en que s’ha fet motivadament per força major.

  • Per la suspensió de força major podrem reclamar el retorn de la part proporcional de les quotes segons el temps de suspensió del servei.
  • Si la suspensió no es justifica per força major, com per exemple en un curs on-line, també podrem demanar danys i perjudicis.

 

Altres casos

  • Es suspenen els terminis de devolució dels productes comprats en qualsevol modalitat (en establiment, a distància o fora d’establiment) durant l’Estat d’alarma o anteriorment que compleixin el període de devolució durant l’Estat d’alarma.
  • Les pagues i senyals no es retornaran en el cas que l’empresa estigui disposada a proporcionar el producte o servei, ja que s’entén com una renúncia per part de la persona consumidora. El més adequat seria intentar arribar a un acord amb l’empresa. Si és el prestatari qui no vol proporcionar el que s’ha contractat, ens haurà de retornar el pagament per avançat.
  • Es congelen les portabilitats entre companyies telefòniques tant de fixes com de mòbils i totes les campanyes publicitàries associades, per tant, seguirem essent usuaris de la nostra companyia i no de la que hem contractat mentre estiguem en Estat d’alarma.
  • En els transports públics s’ha dit que quan s’acabi la situació plantejaran una ampliació del termini dels abonaments de transport no utilitzats.
  • Es redueix al 50% el cànon de l’aigua en les factures d’abril i maig

 

Protecció a les persones vulnerables

  • S’ha aprovat una moratòria en el pagament de les hipoteques per aquells deutors vulnerables que es pot demanar fins al 3 de maig.
  • Es prohibeix el tall dels subministres bàsics a les persones vulnerables per qualsevol motiu i es prorroga el bo social automàticament fins al 15 de setembre
  • Es fa una crida a la responsabilitat social per perdonar el pagament de lloguer o altres tipus de deutes durant el temps que duri la situació de vulnerabilitat.

 

Com reclamar?

En qualsevol d’aquests casos, si no estem d’acord amb la resposta que ens dona l’empresa, intentarem negociar un acord. Però si aquest no és possible, haurem de demanar interposar una reclamació, per tal que si en un mes no ens donen resposta o dins d’aquest termini la resposta és negativa, poguem acudir al nostre servei públic de consum o organització de persones consumidores per tal que es gestioni la nostra reclamació.

 

Recordem, en el cas de l'OMIC d'Abrera es poden realitzar consultes mitjançant el correu electrònic consum@abrera.cat. També es pot sol·licitar atenció telefònica amb cita prèvia al telèfon 93 770 01 02 o a través del correu electrònic promocioeconomica@abrera.cat.

 

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

 

Canals Comunicació Ajuntament faldó

 

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T