Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIJOUS, 01/05/2025 | 21:14 h

Comunicació prèvia de Primera Ocupació i devol·lució de fiança

La primera utilització i ocupació d'edificis, està subjecte al règim de comunicació prèvia tal i com estableix la legislació urbanística d'aplicació. 

Aquest tràmit permet sol·licitar el permís que l'Ajuntament d'Abrera concedeix de primera ocupació d'un edifici de nova construcció o que hagi estat modificat o ampliat substancialment mitjançant obres majors, bé per reforma o per nova construcció. 

Acredita que les obres s'han ajustat al projecte tècnic que va ser aprovat, així com a la corresponent llicència, i implica la devolució de les garanties dipositades en el corresponent expedient. 

 

Pots fer la tramitació directament a la seu electrònica si disposes de certificat electrònic corresponent mitjançant el següent enllaç:

 

 --> Tramitar de forma ràpida a la seu electrònica

 


Qui ho pot sol·licitar?

La persona titular de la llicència d'obres o la persona representant autoritzada.
En cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, caldrà presentar la documentació acreditativa d'aquesta representació.

Amb l'aplicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions públiques per fer qualsevol tràmit de procediment administratiu les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria per tots els tràmits i actuacions que facin amb les Administracions Públiques en exercici de la seva activitat, així com aquells que representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se amb l'administració electrònicament.

Quan es pot sol·licitar?

Un cop finalitzades les obres i de forma prèvia a l'ocupació de l'habitatge o local.

On es pot fer el tràmit?

Presencialment, al Departament d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.

Horari:

Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h

Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h

Durant els mesos de juliol i agost, només tardes de dimecres de 16.30 h a 19.00 h

Tel.: 93 770 03 25 

També es pot iniciar la tramitació on-line clicant aquí


Requisits i Documentació requerida

- Model de sol·licitud corresponent, adjunt en aquest tràmit.

- Certificat final d’obres degudament signat i/o visat segons el cas

- Fotografies de l’obra acabada

- Plànols estat definitiu de les obres signats i visats (només quan hi hagi modificacions respecte la llicència atorgada)

- Document acreditatiu d’alta cadastral  (Model 900D)

- Certificat/s del/s gestor/s de residus referent al tipus i quantitat de residus lliurats, signats.

- Declaració del cost real i definitiu de les obres signat

- Certificat d’eficiència energètica i la fitxa de qualificació energètica emesa per l’ICAEN corresponent a l’edifici acabat. (només en habitatges d’obra nova i ampliacions d’habitatges)

- Certificat de titularitat bancària (en cas de retorn de la fiança) o ordre domiciliació bancària degudament signada i segellada pel banc (utilitzant el model corresponent)


Normativa aplicable

Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme.

Llei 3/2012, de 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'Urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost.

Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.

Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.

Ordenances municipals



  • vivenda
  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T