
Casal Municipal d'Estiu i Escola Esportiva Municipal d'Estiu
Inscripcions pel Casal d'EstiuInscripcions per l'Escola Esportiva d'Estiu
Comunicació prèvia d'obres
Estan sotmeses a comunicació prèvia les actuacions de construccions i/o instal·lacions que no requereixin projecte tècnic
Pots fer la tramitació directament a la seu electrònica si disposes de certificat electrònic corresponent mitjançant el següent enllaç:
--> Tramitar de forma ràpida a la seu electrònica
- Reformes o rehabilitacions d'edificacions existents que no comportin modificació de la seva distribució, estructura, obertures o habitabilitat
- Rehabilitació puntual, reparació i/o pintat de paraments exteriors, terrats i cobertes que no suposin actuació integral.
- Pavimentació de terrasses, patis i jardins privats
- Demolició de construccions auxiliars i instal·lacions d’escassa entitat que no requereixin projecte tècnic
- Construcció, instal·lació de murs i tanques que no suposin moviment ni contenció de terres
- Actuacions de millora d’accessibilitat o reforma d’elements comuns d’edificis, exceptuant la instal·lació d’ascensors.
- Instal·lació de cartells, rètols i tanques publicitàries.
- Canvi d'ús d'edificis excepte a ús residencial
- Treballs varis d'implantació, manteniment i condicionament de jardins
- Tala d’arbres en sòl urbà
- Altres supòsits previstos a la normativa d'aplicació
- Instal·lacions fotovoltaiques d’autoconsum sobre edificacions existents legalment implantades
Qui ho pot sol·licitar?
Qualsevol persona interessada en realitzar aquest tràmit.
En cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, caldrà presentar la documentació acreditativa d'aquesta representació.
Amb l'aplicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions públiques per fer qualsevol tràmit de procediment administratiu les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria per tots els tràmits i actuacions que facin amb les Administracions Públiques en exercici de la seva activitat, així com aquells que representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se amb l'administració electrònicament.
Quan es pot sol·licitar?
En qualsevol moment previ a l'execució de les obres.
On es pot fer el tràmit?
Presencialment, al Departament d'Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, en horari d’atenció al públic.
Horari:
Matins de dilluns a divendres, de 9.00 h a 14.00 h
Tardes de dimarts i dimecres, de 16.30 h a 19.00 h
Durant els mesos de juliol i agost, només tardes de dimecres de 16.30 h a 19.00 h
Tel.: 93 770 03 25
També es pot iniciar la tramitació on-line clicant aquí (obligatori quan el titular és una persona jurídica):
Requisits i Documentació requerida
Consulteu la documentació necessària per a realitzar les obres que corresponguin en el document adjunt corresponent "requisits i documentació requerida"
A tenir en compte
OBSERVACIONS i INFORMACIÓ
- Qualsevol treball a efectuar que comporti risc d'exposició a l'amiant haurà de complir amb el reial decret 396/2006 i aportar contracte amb una empresa inscrita en el RERA pel tractament de residus perillosos i contracte d'acceptació de residus amb una empresa gestora o abocador acreditats per a rebre residus perillosos.
- El full d’assumeix per part de tècnic competent serà necessari exceptuant aquells treballs de poca entitat que no requereixi de la seva intervenció. En aquest cas caldrà justificar-ho en la memòria.
- Per a instal·lacions fotovoltaiques caldrà que el projecte o memòria tècnica incorpori un certificat de càrregues i estudi de seguretat i salut i estigui signada per un tècnic competent o empresa instal·ladora, adjuntant la declaració responsable del tècnic o de l'empresa instal·ladora, signada
CONDICIONS I NORMATIVA
- Amb la present comunicació l’Ajuntament queda facultat a realitzar les actuacions de comprovació que corresponguin de l'execució de les obres indicades per part de la persona comunicant, les quals resten subjectes a les condicions generals vigents per a les llicències d'obres i hauran d'iniciar-se i finalitzar-se en el termini màxim de tres mesos a partir d'aquesta data.
- D’acord amb l’Ordenança fiscal núm. 6, s’aplicarà en el seu cas l’Impost Sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) (OF.6) ): 4% del cost total de l’obra
- La present comunicació prèvia està subjecte a les corresponents taxes segons l’Ordenança Fiscal 8 vigent (OF.8): per pressupostos inferiors a 1.000,00 EUR Tarifa 2.20 (37,68 EUR) per pressupostos superiors a 1.000,00 EUR Tarifa 2.21 (75,41EUR)
El pagament de la liquidació resultant li serà comunicat mitjançant una notificació per part de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, indicant els terminis i formes de pagament.
BONIFICACIÓ:
Actuacions que poden gaudir de bonificació de la quota de l'impost de l’ICIO
a) Rehabilitació de façanes, balcons, terrats i cobertes d’edificis plurifamiliars i unifamiliars.
b) Rehabilitació de l’habitatge en ús per tal d’assolir el nivell mínim d’habitabilitat objectiva, sempre i quan no tinguin la finalitat de crear nous habitatges.
c) Reparació de patologies estructurals dels edificis i habitatges, habitats total o parcialment.
d) Instal·lació de plaques solars, fotovoltaiques i receptors d’energies eòliques i, en general, qualsevol altra instal·lació d’aquest tipus captadora d’energies alternatives sempre que no sigui en compliment de la legislació aplicable.
e) Actuacions en els paraments exteriors d’un edifici que millorin l’eficiència energètica de l’immoble, que redueixin com a mínim el 30% de la demanda energètica anual destinada a la calefacció o refrigeració de l’edifici.
f) Construccions, instal·lacions o obres que afavoreixin les condicions d'accés i habitabilitat de les persones amb discapacitat.
Les sol·licituds per al reconeixement dels beneficis fiscals s’han de presentar en el moment de formular la sol·licitud de la comunicació prèvia i hauran d’anar acompanyades de la documentació acreditativa.
Quan la bonificació s’apliqui sobre una part de la quota, caldrà aportar pressupost parcial desglossat de les construccions, instal·lacions o obres per a les quals es demana el benefici fiscal.
Unitat tramitadora
Servei de l'Oficina tècnica de Territori
Normativa aplicable
Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic