Demanem a la Generalitat una solució a les deficiències del servei de bus d’Hispano Igualadina en la línia Manresa - Barcelona
30/1/2017
La reunió va tenir lloc a l’Ajuntament de Manresa el 19 de gener. Van assistir-hi, amb el nostre regidor, el director i el subdirector de Transports Públics i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa i Benjamí Cubillo; el responsable del Servei Territorial de Transports de Barcelona de la Generalitat, Jordi Follia, el director general de l’Autoritat Municipal del Transport Urbà (AMTU), Joan Prat; l’alcalde de Monistrol, Joan Miquel Rodríguez, els regidors de mobilitat de Manresa i Olesa de Montserrat i usuaris del servei de bus de Manresa i Olesa.
Increment del servei
L’empresa Hispano Igualadina es va fer càrrec del servei de bus de la línia Manresa-Olesa-Barcelona el 17 de desembre passat, fet que ha incrementat la connexió del nostre municipi amb Barcelona amb cinc trajectes més d’anada i tornada. Aquest increment de servei suposava una millora pels nostres veïns i veïnes.
Queixes dels usuaris
El funcionament del servei, però, no és l’adequat i hem rebut la queixa de diversos usuaris de la línia. Els veïns afectats d’Abrera, Olesa de Montserrat, Monistrol i Manresa han denunciat horaris inadequats, reiteratius retards, serveis plens que no es reforcen, màquines validadores espatllades i la manca de full de reclamacions.
Els responsables de transport de la Generalitat s’han compromès a tractar aquests temes amb l’empresa per tal de millorar el servei i solucionar les deficiències d’aquesta línia de transport.