DILLUNS, 28/10/2024 | 07:31 h
  • A Abrera recuperem la Memòria Democràtica amb dues xerrades i l'acte institucional del 85è aniversari dels afusellaments d'Abrera i Olesa de Montserrat
  • CARTELL XERRADES MEMÒRIA DEMOCRÀTICA (Post de Instagram)
  • Jornades 'Abrera amb la memòria democràtica'. Homenatge al cementiri vell a les persones assassinades pel franquisme el febrer de 1939

+ 3

• Fèlix Figueras Aragay, alcalde d’Olesa de Montserrat (Olesa de Montserrat, 1894 – Abrera, 1939)
  • Entrevista a l'historiador Joan Montblanc al programa de Ràdio Abrera "A Abrera sí que hi ha res" amb el tècnic municipal Gerard Bidegain
  • CARTELL XERRADES MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

24/10/2024

En el marc de les noves jornades 'Abrera amb la memòria democràtica', des del Servei de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica hem programat dues xerrades sobre la Memòria Democràtica. que tindran lloc properament a l'Auditori de la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17, primera planta). El divendres 25 d'octubre, a partir de les 19 h, es durà a terme la xerrada 'Fèlix Figueras Aragay, alcalde d’Olesa de Montserrat (Olesa de Montserrat, 1894 – Abrera, 1939)', a càrrec de Figueras Valen i Guillem Figueras Bartés, nét i besnet de l’alcalde republicà d’Olesa. El divendres 22 de novembre, també a partir de les 19 h, tindrà lloc la xerrada 'La repressió franquista a Abrera i al baix Llobregat' a càrrec de l'Historiador Joan Montblanc Lasaga.

I el divendres 1 de novembre, el cementiri vell acollirà un any més l'homenatge a les persones afusellades l'any 1939, amb representació dels Ajuntaments d'Abrera i Olesa de Montserrat, familiars de les víctimes, agrupacions polítiques i veïnat.

La regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica de l'Ajuntament d'Abrera, Arantxa Galofré, ha destacat que amb aquestes jornades seguim consolidant el treball de recuperació, justícia i memòria col·lectiva:

Arantxa Galofré, regidora de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica de l'Ajuntament d'Abrera

“Aquest equip de govern fa anys que treballa en matèria de memòria democràtica, amb qüestions com la retirada de la simbologia oficial franquista, homenatges als qui van ser represaliats per defensar la democràcia i la llibertat, exposicions, entre d’altres. Amb aquestes noves jornades, “Abrera amb la memòria democràtica”,  donem un pas més per a consolidar el treball de molts anys de memòria, de justícia i reparació i avançant cap a un present i un futur que respecta la memòria col·lectiva".

"Tindrem dues xerrades molt interessants a la Casa de Cultura, una on explicarem el cas del senyor Fèlix Figueras Aragay, alcalde d’Olesa de Montserrat que va ser assassinat pel franquisme al cementiri Vell d’Abrera, el 19 de febrer de 1939, i un altra, per parlar sobre la repressió franquista a Abrera i al Baix Llobregat a càrrec de l’historiador Joan Montblanc. Amb això, volem esdevenir llocs de trobada amb la nostra ciutadania per compartir i difondre la nostra història i fer que aquest coneixements arribin a les generacions futures".

Arantxa Galofré:  'Volem esdevenir llocs de trobada amb la nostra ciutadania per compartir i difondre la nostra història i fer que aquest coneixements arribin a les generacions futures'.

CARTELL XERRADES MEMÒRIA DEMOCRÀTICA.jpg

L'Auditori de la Casa de Cultura (Av. Federico García Lorca, 17, primera planta) acollirà aquest divendres 25 d’octubre de 2024, a partir de les 19 h, la

Xerrada de memòria democràtica: “Fèlix Figueras Aragay, alcalde d’Olesa de Montserrat (Olesa de Montserrat, 1894 – Abrera, 1939)”. Els olesans Fèlix Figueras Valen i Guillem Figueras Bartés, nét i besnet de l’alcalde republicà d’Olesa Félix Figueras Aragay ens aproparan la figura del seu familiar. Fou el primer alcalde d'Olesa de Montserrat durant la Segona República Espanyola; va ser assassinat pel franquisme al cementiri Vell d’Abrera el 19 de febrer de 1939. Entrada lliure!

Fèlix Figueras Aragay. Fotografia de l'Arxiu de la Família Figueras-Bartés

Homenatge a les persones afusellades l'any 1939

El divendres 1 de novembre, el cementiri vell acollirà un any més, a partir de les 12 h, l'homenatge a les persones afusellades l'any 1939, amb representació dels Ajuntaments d'Abrera i Olesa de Montserrat, familiars de les víctimes, agrupacions polítiques i veïnat

Familiars de Fèlix Figueras Aragay en l'homenatge de l'1 de novembre de 2023

Xerrada 'la repressió franquista a Abrera i al baix Llobregat' a càrrec de l'Historiador Joan Montblanc Lasaga.

El divendres 22 de novembre, l'Auditori de la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17, primera planta), acollirà la xerrada 'La repressió franquista a Abrera i al baix Llobregat' a càrrec de l'Historiador Joan Montblanc Lasaga.

Entrevista a l'historiador Joan Montblanc al programa de Ràdio Abrera

Des de l'Ajuntament d'Abrera us convidem a assistir a les noves jornades 'Abrera amb la Memòria Democràtica
.

• Web www.abrera.cat