DIVENDRES, 18/10/2024 | 06:13 h
  • Commemorem el Dia Mundial de l'Alimentació amb un compromís ferm amb la salut, la sostenibilitat i la solidaritat!

+ 4

16/10/2024

Des de l'Ajuntament d'Abrera, i concretament des del servei de Salut Pública, ens sumem a la commemoració avui 16 d'octubre, del Dia Mundial de l'Alimentació. És per aquest motiu que animem a totes i tots els veïns i veïnes del nostre municipi a participar-hi d'aquest dia, amb accions que fomentin la consciència alimentària i la sostenibilitat.

16 d'octubre, Dia Mundial de l'Alimentació

Avui dimecres 16 d'octubre de 2024, és el Dia Mundial de l'Alimentació i des del servei de Salut Pública de l'Ajuntament d'Abrera, us recordem la importància d'una alimentació sana, equilibrada i sostenible per millorar la nostra salut i protegir el medi ambient. És un moment ideal per aprendre a fer millors eleccions alimentàries que tinguin un impacte positiu tant en el nostre benestar com en el nostre entorn.

A Abrera, estem compromesos a promoure un sistema alimentari més just i sostenible. A través de les nostres eleccions diàries, podem marcar la diferència i avançar cap a un futur on la salut de les persones i del planeta vagin de la mà.

L'alimentació no només és essencial per al nostre benestar físic, sinó que també té un impacte directe en el medi ambient i en l'economia local. A l'hora de menjar, és important tenir en compte com les nostres eleccions alimentàries poden contribuir a un món més equitatiu i sostenible.

Consells per adoptar una alimentació més saludable i responsable:

• Prioritzeu els productes locals: Consumir aliments de temporada i de proximitat no només aporta nutrients frescos, sinó que també recolza l'economia local i redueix l'impacte ambiental del transport.
  • Minimitzeu el malbaratament alimentari: Planifiqueu les vostres compres i menjars per evitar comprar en excés. Utilitzeu les sobres per preparar noves receptes, així estareu contribuint a una alimentació més sostenible.
  • Ompliu el vostre plat de colors: Assegureu-vos que almenys la meitat del vostre plat estigui formada per verdures i fruites. Aquestes són fonts de vitamines i minerals que el vostre cos necessita.
  • Escolliu aliments integrals: Els aliments integrals són més rics en fibra i nutrients. Proveu de substituir els cereals refinats per les seves versions integrals.
  • Mantingueu una hidratació adequada: Beure aigua és fonamental per a la salut. Assegureu-vos de consumir prou líquids al llarg del dia, ja que la hidratació adequada és essencial per al bon funcionament del cos.

• Web www.abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i "X" @AbreraInforma
  • Youtube "Ajuntament d'Abrera"
  • Ràdio Abrera (107.9 FM i www.radioabrera.cat)