DIMECRES, 16/10/2024 | 10:18 h

Encetem el Cicle de Tardor Cultural 2024 amb l'espectacle de dansa 'Her' i 'Anatomia d'una banyera' a càrrec d'Íria Llena i Eiden Sánchez

10/10/2024

El proper dissabte 19 d'octubre s'encetarà el cicle de Tardor Cultural 2024 amb l'espectacle de dansa: 'Her' i 'Anatomia d'una Banyera' a càrrec d'Íria Llena i Eiden Sánchez a la Sala Municipal. Fes-te amb la teva entrada i no t'ho perdis!

Cicle Tardor Cultural 2024!

Abrera és cultura! Celebrem l'arribada de la tardor a Abrera amb un nou cicle d'espectacles i activitats que, sota el títol de Tardor Cultural, ens portarà el bon ritme i la companyonia en diferents formats i escenaris del nostre municipi. Així, el proper dissabte 19 d'octubre de 2024, de 19.00 h a 20.00 h a la Sala Municipal (c. de Casamada, 14) podrem gaudir de la primera de les propostes amb l'espectacle de dansa 'Her' i 'Anatomia d'una Banyera'. En finalitzar, de 20.00 h a 20.30 h es farà un col·loqui-xerrada amb Íria Llena.

'Her' i 'Anatomia d'una banyera'

'Her' tracta sobre el síndrome de Raynaud, una afecció que afecta les artèries petites que irriguen la pell, causant una sensació de fred i dolor a les mans i els peus. Aquesta condició es caracteritza per episodis en què els dits de les mans i els peus canvien de color (blanc, blau i vermell) en resposta al fred o l’estrès. El títol “HER” prové de les inicials de Human-Episodes-Raynaud, síndrome que pateix la ballarina i coreografa Íria Llena. La peça explora qüestions sobre la diferència i la convivència amb aquesta condició, investigant el fenomen de Raynaud per representar-lo a través de la dansa. A partir del moviment de les mans es genera una coreografia semi-improvisada que representa la fluïdesa de la sang en el seu estat natural i com actua el síndrome sobre ella quan apareix un episodi. L’acompanya a escena Eiden Sánchez, actor, activista autista, trans i CODA (fill de pare i mare sords) que complementa la peça amb intervencions en llengua de signes catalana (LSC) fent que la peça sigui inclusiva i apta per a públic del col·lectiu sord.

D'altra banda, 'Anatomia d’una banyera' és un solo de dansa que investiga la fusió de la llengua de signes (LSC) amb el moviment de la dansa. Ambdós son eines de comunicació i font d’inspiració. El projecte és una obra d’arts escèniques accessible, sense haver d’adaptar la peça feta per a oïdors i oïdores a un públic amb sordesa, sinó que el format de l’obra té un abast que incentiva i invita l’integració d’un col·lectiu social, en aquest cas, persones sordes, a fi de tenir una major participació a l’escena cultural. Partint de tots els elements i característiques compositives de la llengua de signes, s’investiga com la dansa pot complementar i ampliar el moviment del cos, que es redueix a la part del tronc superior. Amb la finalitat que el missatge, concepte de l’obra arribi a tothom, i es pugui interpretar tal i com s’interpreta una obra escénica, on la mirada de l’espectador i espectadora queda captivada per la imatge, moviment i les vibracions.

Agraïm la col·laboració de l'entitat Crear y Compartir

Des del Servei de Cultura de l'Ajuntament d'Abrera volem expressar el nostre més sincer agraïment per la col·laboració de l'Associació Crear y Compartir. En aquesta ocasió, agraïm la participació activa en trobar l'artista de dansa, amb una proposta innovadora i atractiva. Estem convençudes que aquesta col·laboració és només el principi d'un camí ple d'iniciatives enriquidores. La seva implicació i dedicació són fonamentals per promoure la cultura a Abrera.

Fes-te amb la teva entrada anticipada!

Les entrades es podran adquirir a taquilla, el mateix dia abans de l'espectacle, o prèviament a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina, o fent clic aquí.
  • Entrada general: 4,50 €
  • Entrada preu reduït: 2,50 €
    • Persones més grans de 60 anys
    • Joves de 12 a 25 anys i amb el carnet del Casal de Joves
    • Ciutadans/es en situació d’atur
    • Veïns/es amb diversitat funcional i amb carnet de la Biblioteca

Gaudim de les propostes cultural del Cicle de Tardor Cultural a Abrera!

• Web www.abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i "X" @AbreraInforma
  • Youtube "Ajuntament d'Abrera"
  • Ràdio Abrera (107.9 FM i www.radioabrera.cat)