DIUMENGE, 01/09/2024 | 03:25 h
  • A Abrera commemorem la Diada Nacional de Catalunya, el dilluns 11 de setembre

El proper dimecres 11 de setembre commemorarem, un any més, la Diada Nacional de Catalunya, amb diferents activitats programades!

27/8/2024

Un any més, des de l'Ajuntament d'Abrera estem preparant la commemoració de la Diada Nacional de Catalunya, el proper dimecres 11 de setembre de 2024. Enguany comptarem amb les activitats tradicionals, com són l'ofrena floral al monument de Rafael Casanova, la ballada de sardanes 'Vila d'Abrera' i una cantada d'havaneres amb rom cremat. Les activitats estaran obertes a la ciutadania. Us hi esperem!

Ofrena floral al monument de Rafael Casanova

Dins dels actes de la Diada Nacional de Catalunya, des de l'Ajuntament d'Abrera organitzem la tradicional ofrena floral institucional, al monument de Rafael Casanova, a partir de les 12.00 hores. Serà un acte obert a la ciutadania, que durem a terme amb diferents entitats i grups polítics del nostre municipi. Seguidament, amb la col·laboració d'Abrera Sardanista, es durà a terme la ballada de sardanes "Vila d'Abrera".

Concert d'havaneres amb el grup Norai i rom cremat

D'altra banda, a partir de les 19 h, el grup Norai ens oferirà una cantada d’havaneres amb rom cremat, que s’allargarà fins a les 21 h, a la plaça de Rafael Casanova. Activitat gratuïta!

Commemoració de l’11 de setembre

Catalunya celebra l’11 de setembre, la Diada Nacional del territori, en record a la fi de la guerra de Successió el 1714. De fet, es commemora una derrota on es van perdre les llibertats seculars (o religioses).

La capitulació de la ciutat enfront de les tropes de Felip V va tenir greus efectes sobre Catalunya; com van ser la pèrdua de la sobirania nacional i les institucions del país, la implantació d’un nou règim polític i jurídic i la imposició d’una nova fiscalitat.

Us desitgem una molt bona Diada a totes i tots!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023