DIVENDRES, 12/07/2024 | 11:33 h
  • Felicitem els centres educatius del nostre municipi que han tancat el curs 2023-2024 amb l'assoliment de projectes, diversió i molt bon ritme!

+ 63

25/6/2024

Tots els centres i l'àmplia oferta educativa abrerenca han tancat el curs lectiu 2023-24 durant el mes de juny amb diferents propostes. Les compartim amb vosaltres seguidament! Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem a totes i tots els i les alumnes dels nostres centres educatius pel tancament d'aquest curs lectiu, i els i les hi destigem un molt bon estiu per tornar amb molta força al setembre! Molt bon estiu a tothom!

El divendres 21 de juny van finalitzar les classes del curs 2023-2024 de les escoles d'infantil i primària d'Abrera (Francesc Platón i Sartí, Ernest Lluch i Josefina Ibáñez), l'Institut Voltrera d'Abrera, l'Escola Municipal de Música i l'Aula d'Adults.

Conxi Sierra, regidora d'Educació

“Les graduacions son un activitat que tanquen les etapes educatives. Felicitem a l’alumnat i els hi desitgem que totes i tots aconsegueixin els reptes que es proposin. Emotivitat i complicitat es respirava a l’escenari i a tot el pati de l’Institut. Pel que fa a les tres graduacions de 6è cadascuna d’elles tenia la seva pròpia identitat. Des de l’Ajuntament vam compartir amb les famílies, el professorat i els i les alumnes una etapa on han estat molt acompanyats i per comunicar que al setembre començaran una altra que la viuran amb molta intensitat i on els aprenentatges que adquiriran els obriran l’horitzó del seu futur acadèmic. Els tres centres van preparar uns muntatges a les graduacions amb ajuda de les famílies, AFA i el professorat. L’esforç de l’alumnat durant el curs quedarà reflectit en els resultats que es lliuraran aquesta setmana abans de Festa Major. Cada infant i jove es mereix gaudir de les vacances d’estiu i viure’l en família i amb les seves amistats. Molt bon estiu a totes i tots!”

Els centres educatius tanquen el curs escolar 2023-24

Escola Francesc Platón i Sartí

A l’Escola Francesc Platón i Sartí, l'alumnat ha tancat el curs lectiu amb molt bon ritme! El divendres 24 de maig a les 15.00 h vam poder gaudir del Festival de final de curs d'I5 a la Sala Municipal.

El divendres 14 de juny passat d'11 h a 13 h, van celebrar el Festival de danses de fi de curs al Pavelló d'Esports Municipal, adreçat a les famílies, que va anar a càrrec de tot l'alumnat del centre, el professorat i l'equip del menjador, i el dissabte 15 de juny, al pati de l'escola, van celebrar la Festa de graduació de l'alumnat de 6è al pati de l'escola.

Escola Ernest Lluch

L’Escola Ernest Lluch ha organitzat també diverses activitats i celebracions. La primera va tenir lloc el divendres 24 de maig de 15 h a 16.30 h amb la festa de comiat dels petits i petits de I5, que va tenir lloc a la Casa de Cultura.

El divendres 31 de maig a partir de les 16.45 h va tenir lloc la Festa de Final de curs a l'auditori del Centre Polivalent del Rebato. Seguidament el dissabte 15 de juny, al pati de l'escola, es va celebrar la Festa de graduació de l'alumnat de 6è, i el divendres 21 de juny l'escola va convidar les famílies al tradicional Festival de Danses, a càrrec de l'alumnat, que va tenir lloc al Pavelló Esportiu Municipal, on també les regidores Giulia Mirto i Arantxa Galofré van fer un homenatge a dues professores que es jubilen enguany i a les quals es va fer un acomiadament i agraïment col·lectiu per la seva feina feta en el nostre centre educatiu.

Escola Josefina Ibáñez

Per la seva part, l’Escola Josefina Ibáñez, el divendres 31 de maig va organitzar la Festa de Comiat d'I5 al centre; el dissabte 15 de juny va celebrar la Festa de graduació de l'alumnat de 6è, al gimnàs i pati del centre. D'altra banda, el dimecres 19 de juny van oferir el seu Festival de Danses al Pavelló Esportiu Municipal i al pati de l'escola es va fer el comiat als i a les alumnes de 6è a càrrec de l'AMPA del centre. I divendres 21 de juny l'alumnat de 6è va dormir a l'escola per tal d'acomiadar-se de totes i tots els companys i companyes i també del centre que els ha vist crèixer i formar-se en les primeres etapes educatives de la seva vida.

Institut Voltrera d'Abrera

L'Institut Voltrera d'Abrera va celebrar la Festa de graduació del l'alumnat de 2n de batxillerat el dijous 23 de maig a la Sala Municipal, i la Festa de comiat de l'alumnat de 4rt d'ESO va tenir lloc el divendres 14 de juny al pati del centre

El tancament del curs lectiu d’enguany als nostres centres educatius ha inclòs diferents projectes educatius de cada centre, així com activitats i festivals.

Línia estratègica “Abrera+Educadora”

L’organització d’aquesta actuació de l’Ajuntament d’Abrera respon a la línia estratègica “Abrera+Educadora” del Pla Estratègic Municipal 2023-2027 que enllaça amb l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 “Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. A través de l'espai web pem.abrera.cat, la ciutadania pot explorar el PEM consultar-ne l'estat d'execució i els resultats.

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023