DISSABTE, 06/07/2024 | 13:23 h
  • Pintem Abrera! Aquest diumenge 16 de juny, l'art ha sortit un any més al carrer amb el 46è Concurs de Pintura Ràpida Vila d'Abrera. Enhorabona a totes i tots!

+ 18

Agraïm la participació als i les artistes que han pintat enguany el nostre municipi.

17/6/2024

Pintem Abrera! Els carrers, places i indrets del nostre municipi han acollit, aquest diumenge 16 de juny, la 46a edició del Concurs de Pintura Ràpida Vila d’Abrera, amb una vintena de participants. El concurs reuneix aficionats i aficionades i professionals de les arts plàstiques d’arreu del territori i apropa a la ciutadania als treballs pictòrics dels i les artistes. Moltes gràcies a tothom per la participació i enhobarona als guanyadors!

El nostre alcalde, Jesús Naharro, i el regidor de Cultura, Francisco Sánchez, han lliurat els premis aquest diumenge al migdia la Casa de Cultura d’Abrera. Des de l'Ajuntament d'Abrera felicitem els i les artistes premiades i agraïm la participació de totes i tots, i del jurat del concurs!

•  1r premi valorat en 800 €: Josep Grau Piñol

• 2n premi valorat en 600 €: Joan Tauleria Visa

• 3r premi, valorat en 400€: Julio García Iglesias

El jurat d'aquesta edició ha estat format per Rafa Haro, llicenciat en belles arts i docent de belles arts de l’Institut Voltrera; Manel Benito, historiador de l’art i docent d’història de l’art a l’Institut Voltrera; Cristina Sarrà, tècnica de Cultura i Gerard Bidegain, historiador i tècnic de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica.

El concurs de pintura ràpida és una de les activitats culturals més arrelades del nostre municipi, que se celebra des de l’any 1978. Les valoracions són molt positives:

Jesús Naharro, alcalde

“Fem una valoració molt positiva d’aquesta 46a edició del Concurs de Pintura Ràpida d’Abrera, el qual anuncia l’inici de la Festa Major. Vull agrair a totes les persones que s’han presentat, també felicitar als guanyadors que han obtingut el primer, segon i tercer premi, que reflecteixen els racons, els colors i la intensitat que tenim al nostre municipi”.

“Ha sigut un goig veure aquesta sala d’exposicions a la Casa de Cultura, que romandrà oberta fins a la Festa Major, per tal que la gent podrem apropar-nos a veure aquests quadres que dibuixen els racons d’una forma meravellosa i uns colors espectaculars. Convido tothom a que vingui fins a finals de la Festa Major, perquè gaudeixen de les obres d’aquest 46è Concurs de Pintura Ràpida d’Abrera”.

Joan Tauleria, segon premi

"Vinc de Campllong, Girona. El que més m'ha agradat són les llums que he agafat a les 9 h, 9.30 hores del matí, que tocaven en el carrer Major. Això de la pintura ràpida és com un rellotge, que has de marcar l'hora en la què tu pintes. M'han agradat les llums entremig d'un arbre, les façanes del carrer Major, que feien un joc de la perspectiva en tot el carrer. He tingut sort i estic molt content amb aquest premi".

La Casa de Cultura, punt de trobada

La Casa de Cultura del nostre municipi (Federico Garcia Lorca, 17) ha estat el punt de trobada per començar el concurs del 46è Concurs de Pintura Ràpida Vila d'Abrera a primera hora del matí. La temàtica del concurs podia ser qualsevol aspecte del nostre municipi. Cada concursant només podia presentar una sola obra amb una grandària mínima de 38 cm x 48 cm i es podia fer servir qualsevol tècnica i procediment per a l’execució de l’obra. Els i les participants van triar diferents punts d'Abrera per pintar les seves obres.

Les obres restaran exposades a la Casa de Cultura del dimecres 26 de juny al diumenge 30 de juny, de 17.30 h a 20.30 h en el marc de les exposicions programades dins la Festa Major d'Abrera 2024. Us hi esperem!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023