DISSABTE, 27/07/2024 | 14:36 h
  • ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024 ABRERA

ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024: Les 16 meses dels 6 col·legis electorals d'Abrera s'han constituit amb normalitat i, des de les 9 h i fins les 20 h, els veïns i veïnes d'Abrera poden exercir el seu dret a vot

12/5/2024

Un total de 9.700 abrerencs i abrerenques estan cridats a les urnes aquest diumenge 12 de maig de 2024 per participar a les Eleccions al Parlament de Catalunya. Les votacions es poden fer en un total de 16 meses electorals repartides en 6 col·legis arreu del terme municipal d'Abrera, les mateixes que als darrers comicis celebrats, les Eleccions Generals del 23 de juliol passat.

Els col·legis electorals s'han constituït a les 8.00 h amb normalitat, amb un president i dos vocals per cada mesa electoral, i a les 9.00 h s'ha iniciat la votació. Es podrà votar de forma ininterrompuda fins les 20.00 h, hora en que tancaran i començarà l'escrutini.

Les 16 meses electorals estan distribuïdes de la següent forma:

• 6 meses a l’IES Voltrera
  • 5 meses a l'Escola Francesc Platón i Sartí,
  • 2 meses al Casal Social de Can Vilalba
  • 1 mesa al Casal Social del Rebato
  • 1 mesa al Casal Social de Santa Maria de Vilalba
  • 1 mesa al mòdul electoral del carrer Aneto de Ca n’Amat

Eleccions Generals 23 juliol 2023 - Urnes al col·legi electoral de l'Escola Francesc Platón i Sartí.jpeg

Tota la informació de la jornada electoral a Abrera, als canals de comunicació municipal

Durant tot el dia, trobareu la informació actualitzada de la jornada electoral a Abrera als webs abrera.cat i radioabrera.cat, al perfil d’Instagram @abrerainfo i a la xarxa social X, al perfil @abrerainfoma.

I a partir de les 21.00 h, a Ràdio Abrera, us oferirem el programa Especial Eleccions al Parlament de Catalunya en coordinació amb la Xarxa Audiovisual Local, amb especial atenció als resultats dels comicis a Abrera i les valoracions dels i de les representants locals de les principals formacions polítiques que hi concorren als comicis.

entrevista radio

Quines eleccions se celebren el diumenge 12 de maig de 2024?

El proper diumenge 12 de maig tindran lloc les 16es Eleccions al Parlament de Catalunya a les que s'escolliran els 135 diputats i diputades que el constitueixen. El Parlament és la institució que representa el poble de Catalunya. Exerceix la potestat legislativa, aprova els pressupostos de la Generalitat i controla i impulsa l'acció política i de govern. Exerceix també la resta de competències que li són atribuïdes per l'ordenament jurídic i, en especial, per l’Estatut d'Autonomia de Catalunya.

Els 135 diputats o diputades s’escullen entre les quatre circumscripcions electorals segons la distribució següent: Barcelona (85), Tarragona (18), Girona (17) i Lleida (15). Les candidatures es presenten en llistes tancades i bloquejades.  El repartiment d’escons es fa segons la fórmula d’Hondt.

Un cop escollit el president o presidenta de la Generalitat de Catalunya, i dins dels 20 dies següents a la data de les eleccions es constitueix el Parlament amb els diputats i diputades escollits. Constituït el Parlament, el president o presidenta de la Generalitat és elegit pel Parlament d’entre els seus membres.

ELECCIONS PARLAMENT DE CATALUNYA 2024 ABRERA

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma