DIVENDRES, 16/08/2024 | 14:52 h
  • Visitem les obres de la nova planta d'acoblament de bateries per a cotxes elèctrics de SEAT
  • Visitem les obres de la nova planta d'acoBlament de bateries per a cotxes elèctrics de SEAT

+ 14

• Visitem les obres de la nova planta d'acoplament de bateries per a cotxes elèctrics de SEAT

5/4/2024

L'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, l'alcalde de Sant Esteve, Enric Carbonell, així com regidors/res de l'Ajuntament de Martorell han assistit aquest matí a la visita institucional de les obres de la nova planta d'acoblament de cel·les de bateries, que ha tingut lloc a la factoria SEAT i que ha comptat amb la presència del rei, Felip VI, el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, la secretària d'Estat i d'Indústria, Rebeca Torró, el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, el consell d'Empresa i Treball, Roger Torrent, el primer secretari del PSC i cap de l'oposició, Salvador Illa, entre altres autoritats. Per part de la companyia, han estat presents tots els membres de la directiva de Seat, com el president, Wayne Griffiths, el president del consell d'administració de Seat i CEO de Volkswagen, Thomas Schäfercom, així com el president del comitè d'empresa, Matías Carnero.

A la nova planta de Seat, que tindrà una superfície de 65.000 metres quadrats, equivalents a nou camps de futbol, s'acoblaran les cel·les de bateries que el Grup Volkswagen fabrica en la gigafactoría de PowerCo a Sagunt (València). Aquest és un nou projecte estratègic pel sector de l'automoció en l'àmbit dels vehicles elèctrics i pel nostre municipi, com ha posat en relleu l'alcalde, Jesús Naharro:

Jesús Naharro, Alcalde

"Hoy es un gran día para Abrera y para el entorno de automoción entre Martorell, Sant Esteve de Sesrovires y nuestro municipio. La construcción de una nave industrial, de una empresa dentro de SEAT, que permitirá el ensamblaje de las baterías, va a hacer que una instalación de última generación de 65.000 m² va a generar 500 puestos de trabajo. Va a tener en su techo el 70 % de la energía que consuma y se erige como un proyecto sostenible, puntero y moderno. Abrera está a favor de este tipología de impulsos. Creemos que la sostenibilidad pasa porque las alianzas de los municipios sean imprescindibles para avanzar en el mundo empresarial".

Amb una inversió de 300 milions d'euros, la nova planta crearà 400 llocs de treball directes i 100 d'indirectes. Estarà connectada amb el Taller 10 de laf actoria, on es fabricaran alguns dels cotxes elèctrics del Grup Volkswagen, incloent-hi el Cupra Raval. Això ajudarà a optimitzar els processos logístics i reduir l'empremta de carboni en l'atmosfera. Està previst que les obres finalitzin l'any vinent.

Les autoritats també han visitat el Centre de Disseny de la companyia, en la qual han vist els futurs models de vehicle elèctric urbà que es produiran a la planta del Baix Nord a partir de 2025.

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023