DIUMENGE, 25/08/2024 | 01:23 h
  • Reclamem a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya l'adequació i millora de l'estació d'Abrera
  • Estació FFCC

12/3/2024

El nostre alcalde, Jesús Naharro, s'ha reunit recentment amb el president dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Antoni Segarra, per donar a conèixer les necessitats del nostre municipi i reclamar millores en l'estació de Ferrocarrils per a una mobilitat més sostenible. A la reunió també van assistir la cap del departament de Territori del nostre Ajuntament, Meritxell Casajús, el director de la Xarxa Ferroviària i Projectes de FGC, Pere Mateu, i la cap del Gabinet Tècnic de FGC, Adrina Bachiller.

La mobilitat sostenible, un element primordial

Jesús Naharro ha destacat que "Abrera és un poble on la mobilitat sostenible és un element primordial i estratègic pel seu desenvolupament. És per això que entenem que l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha de contemplar una millora i, per tant, reclamem un projecte i una inversió que adeqüi l'estació dels ferrocarrils d'Abrera, que sigui més adaptada i que, sobretot també, tingui una millor connexió i accessibilitat al transport urbà local que tenim al nostre municipi, amb molts usos".

Jesús Naharro: 'Reclamem un projecte i una inversió que adeqüi l'estació dels ferrocarrils d'Abrera, que sigui més adaptada i que, sobretot també, tingui una millor connexió i accessibilitat al transport urbà local'.

Estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya d'Abrera

Increment del nombre d'usuaris i usuàries

En aquest sentit, l'alcalde d'Abrera ha destacat que "hem vist com el nombre de passatgers i passatgeres que utilitzen el servei ferroviari a Abrera ha augmentat fins als 200.000 usos i això per a nosaltres és una fita molt important. Per això reclamem més serveis a l'estació per tal de poder atendre els usuaris i usuàries en millors condicions, i explicar els nous serveis dins la nostra estació, en el nostre municipi".

Projecte d'una nova parada entre Abrera i Martorell

En la reunió també es va analitzar el projecte d'una nova parada en el terme municipal d'Abrera, entre el nostre municipi i Martorell, que estaria vinculada amb l'estació de ferrocarrils. Al respecte, Jesús Naharro ha explicat que aquest projecte "es troba en fase de licitació per tal que es pugui adjudicar i un cop s'adjudiqui, l'Ajuntament d'Abrera intervindrà tècnicament amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per aportar millores si s'escau en aquesta idea de tenir més comunicació amb els nostres polígons empresarials. Aquest Ajuntament vol estar present en tot el que decideixi el futur com a municipi, el futur com a poble".

Treballem per una mobilitat + sostenible a Abrera!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023