DIMECRES, 17/07/2024 | 14:37 h
  • Presentem als i les paradistes del Mercat Municipal d'Abrera l'estudi que durem a terme amb la Diputació de Barcelona

+ 1

Comencem la diagnosi i estudi del Mercat Municipal d'Abrera

6/3/2024

Impulsem el Mercat Municipal d'Abrera! Des de l'Ajuntament d'Abrera treballem conjuntament amb el Mercat Municipal d'Abrera (MMA) i la Diputació de Barcelona (DIBA) en la millora del nostre mercat. Des del consistori hem presentat als i les paradistes del mercat l'estudi i diagnosi que durem a terme amb la DIBA per analitzar la situació actual i proposar millores. La presentació va tenir lloc, el dimarts 27 de febrer, a l'edifici del Mercat Municipal en una de les aules de formació de Promoció Econòmica.

La sessió va comptar, per part de l’Ajuntament d’Abrera, amb la regidora de Comerç, Maite Novell, la cap de Comerç, Tamara Mendieta i la tècnica de mercats, Núria Esteban. Per part de Diputació de Barcelona van assistir a la reunió el president delegat de l'Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública, Josep-Ramon Mut i Bosque, el gerent de Serveis de Comerç, Sergi Vilamala, el responsable de Mercats Municipals, Xavier Torrent, i un tècnic de la diputació. I per part del mercat Municipal d'Abrera van assistir-hi la gerent, Mercè Clavel, i una gran representació dels i les paradistes.

En la reunió es va analitzar la realitat del Mercat d'Abrera, en context amb la dels mercats de la província de Barcelona. La Diputació oferirà també un servei d'acompanyament tècnic als i les paradistes del Mercat Municipal d'Abrera. La regidora de Comerç, Maite Novell, ha valorat positivament la reunió:

Maite Novell, regidora de comerç

"La primera presa de contacte amb els i les paradistes i la Diputació de Barcelona, per tal d’informar-los de la situació que viuen els mercats de la província de Barcelona, va ajudar a comprendre als nostres paradistes que l’estudi i diagnosi, que durà a terme l’Ajuntament conjuntament amb Diputació, ens situarà a la realitat del mercat i potser en un canvi d’hàbits i de la seva dinamització. Aquest inici crec que és positiu per treballar conjuntament la sostenibilitat i continuïtat del mercat municipal".

Maite Novell: 'Aquest inici crec que és positiu per treballar conjuntament la sostenibilitat i continuïtat del mercat municipal'.

El mercat fa poble!

El Mercat Municipal d'Abrera, inaugurat l'any 2008, ofereix productes variats, de proximitat i de qualitat, tracte professional i un espai on fer la compra de casa, prendre alguna cosa i relacionar-se amb altres veïns i veïnes. Ubicat al centre del municipi  (c. de Martorell i rambla del Torrentet), el mercat compta amb 135 places d'aparcament i 1.299 metres quadrats. És un servei necessari per satisfer la demanda local, per reforçar la cohesió social, pel desenvolupament econòmic i per ajudar a fer comunitat. El mercat fa poble! Està gestionant per una junta participada per Mercadona, els i les paradistes i el nostre Ajuntament. Actualment, compta amb 17 parades/locals en actiu i 4 disponibles.

Salut. Mercat Municipal

Mercat Municipal d'Abrera.jpeg

La Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona té, entre els seus objectius, impulsar la modernització, digitalització i dinamització dels mercats municipals com a equipaments comercials de proximitat, per reforçar i consolidar-ne l’ús per part de la ciutadania i incrementar el seu paper com a distribuïdors de producte de proximitat.

Aquesta acció de l'Ajuntament d'Abrera respon a la línia estratègica 'Abrera Activa' del Pla Estratègic Municipal (PEM) per aquest mandat 2023-2027, que respon a l'objectiu estratègic 'Impulsar el mercat municipal d’Abrera'. A través de l'espai web pem.abrera.cat, la ciutadania pot explorar el PEM i consultar-ne l'estat d'execució i els resultats.

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023