Abrera + Sostenible! Consells per a l'estalvi d'aigua per fer front la sequera
26/1/2023
A Abrera tenim cura del nostre medi ambient! Des de l'Ajuntament d'Abrera demanem als nostres veïns i veïnes la màxima responsabilitat en l'ús de l'aigua, i recordem que per tenir aigua en els nostres domicilis, cal tancar l'aixeta! Cada gota compta!
Des del mes de novembre de 2022, a Catalunya estem en alerta de sequera, ja que fa molts mesos que no plou i els pantans es troben pràcticament buits. Les reserves d'aigua de la nostra zona, que correspon a la Cubeta d'Abrera, ha passat a situació d’alerta. Aquest fet implica unes petites restriccions que us detallem a continuació.
La Generalitat de Catalunya ha decretat la fase d'alerta al sistema Ter-Llobregat, que afecta un total de 6,6 milions d'habitants, amb un total de 25 comarques i 515 municipis que tenen restriccions en l'ús de l'aigua, entre ells Abrera.
Tot i aquesta mesura, les limitacions no afecten l'aigua de boca o de consum, que està garantida i no hi haurà talls en el subministrament i només afecta els usos agrícoles, amb una reducció del 25%; els ramaders, del 10%; els industrials, del 5%, i els lúdics, del 5%.
Les limitacions no afecten en cap cas, l'aigua de consum, que està garantida i el subministrament de la qual no patirà restriccions
Consells per a l'estalvi d'aigua
A casa:
- Tingueu cura al utilitzar les dutxes. Cada minut gasta entre 8 i 15 litres d’aigua
- Tanqueu les aixetes mentre us renteu les mans o les dents!
- Si no disposeu de vàter amb doble càrrega poseu una ampolla de plàstic dins la cisterna
- Recolliu l’aigua que surt freda mentre espereu l’aigua calenta a la dutxa
Al jardí:
- Només es pot regar 2 cops per setmana, en horari de 20h a 8h i utilitzar el mínim d’aigua
- Es prohibeix rentar els cotxes, excepte vidres, retrovisors, llums i matrícules amb esponja i galleda
- Es prohibeix netejar carrers, paviments i façanes amb mànega dins dels domicilis particulars
Als horts:
- Regueu només quan sigui estrictament necessari
- Utilitzeu la quantitat just d’aigua
- Eviteu regar per inundació
Restriccions vigents per l'estalvi d'aigua
- El reg de jardins i zones verdes, tant públics com privats, ha de fer-se només en l’horari de menor insolació (de 20h a 8h). La dotació de reg ha de ser la mínima imprescindible, evitant fer-ho en dies de pluja, i en cap cas superar una dotació de 450 m3/ha/mes.
- Resta prohibit l’ompliment total o parcial de fonts ornamentals, llacs artificials i altres elements d’ús estètic de l’aigua, amb excepció dels llacs artificials que facin de suport de vida aquàtica, en què es permet l’ús imprescindible de l’aigua pel seu manteniment.
- Es prohibeix la utilització d’aigua per a l’eliminació de pols en matèria en suspensió a l’aire.
- La utilització d’aigua per l’ompliment de piscines només queda autoritzada en determinats supòsits concrets:
- Reompliment parcial de piscines que disposin d’un sistema de recirculació de l’aigua, en les quantitats indispensables per reposar pèrdues per evaporació i neteja i per garantir la seva qualitat.
- Primer ompliment de piscines de nova construcció.
- En centres educatius, l’ompliment complert o parcial de piscines desmuntables de capacitat inferior a 500 litres destinades a banys d’infants.
- Les limitacions no s’apliquen amb piscines d’aigua de mar.
- La neteja de qualsevol tipus de vehicle queda limitada als següents casos:
- Neteja en establiments comercials dedicats a aquesta activitat, i que comptin amb sistemes de recirculació d’aigua.
- Fora dels establiments comercials, només es permet la neteja de vidres, miralls, retrovisors, llums i plaques de matrícula, fent ús d’esponja i galleda.
- També es permet la neteja de vehicles fora d’establiments comercials, si es necessari per mantenir la salut de les persones i dels animals: Vehicles de transport de menjar, de transport d’animals (vius o morts), ambulàncies, vehicles mèdics i de transport de medicaments, i els de transport de residus
- L’ús de l’aigua en granges connectades a la xarxa d’abastament queda limitat per a les quantitats necessàries per l’abeurament i neteja dels animals i del recinte, ajustant-se en tots els casos als valors previstos a la planificació hidrològica.
A Abrera estalviem aigua! Abrera + Sostenible!
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
- Web abrera.cat
- Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
- Youtube Ajuntament d'Abrera
- Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
- Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.