DIUMENGE, 01/09/2024 | 05:25 h

7/4/2022

Abrera més digital! Des de l’Ajuntament d’Abrera hem apostat per la digitalització dotant d’equipament informàtic a diferents centres i serveis municipals, com l'Escola Bressol Municipal Món Petit, l'Aula d’Adults i el servei de català del Consorci per la Normalització Lingüística (CPNL), l'Escola Municipal de Música, i els serveis socioeducatius Galàxia i Kalima, amb el suport de la Diputació de Barcelona.

La pantalla digital és una eina molt eficaç per poder realitzar qualsevol activitat didàctica, com a model expositiu, font d'informació, realització i correcció d'exercicis, audiovisuals de temes diferents, literaris, socials, històrics, arts plàstiques... El seu ús és aplicable a totes les àrees i nivells d'aprenentatge i són fàcils d'utilitzar.

La regidora d'Educació del nostre Ajuntament, Giulia Mirto, ha explicat que “conjuntament amb la Diputació de Barcelona hem pogut destinar 17.000€ a diverses millores de les instal·lacions digitals dels nostres espais educatius amb la finalitat de millorar les seves competències, així com els projectes educatius que s’hi desenvolupen en el dia a dia. A tots els serveis educatius de l’Ajuntament s’hi han implantat millores de forma equilibrada, des de l’Escola Bressol Municipal “Món Petit”, a l’Escola Municipal de Música, passant per l’Aula d’Adults i del Servei de Català del Consorci per la Normalització Lingüística, així com pels serveis socioeducatius Galàxia i Kalima. Seguirem treballant en totes aquelles accions que millorin el dia a dia del nostre alumnat, així com implementant eines per al professorat que ens permetin seguir avançant cap a l’èxit escolar i personal".

Conjuntament amb la Diputació de Barcelona hem pogut destinar 17.000€ a diverses millores de les instal·lacions digitals dels nostres espais educatius amb la finalitat de millorar les seves competències, així com els projectes educatius que s’hi desenvolupen.

Aquesta és la dotació informàtica que hem dut a terme recentment des de l'Ajuntament d'Abrera per centres i serveis:

• Escola Bressol Municipal Món Petit
    • Pantalla digital amb suport de peu
    • Ampliació de la instal·lació wifi

• Escola Municipal de Música
    • Pantalla digital amb suport de peu
    • 4 ordinadors (3 fixes i 1 portàtil)
    • Programa de gestió

• Aula d’Adults i Servei de Català del CPNL
  • Serveis socioeducatius Galàxia i Kalima

Valoracions positives

Des de l'Aula d'Adults han valorat molt positivament la incorporació de la pantalla digital a les classes, que ha fet la formació més interactiva.

• Montse Lloret, mestra: "L'aula d'adults evoluciona amb les noves tecnologies! Tenim a l'aula la pissarra digital i ens agrada molt, perqué és molt àgil, útil i fàcil per utilitzar entre totes i tots. Estem molt contentes i contents. Moltes gràcies!
  • Conchita Hortigüela, alumna: "Todas estamos muy contentas por tener en el aula una pizarra digital, un medio tecnológico que nos permite trabajar y realizar actividades visuales, como literarias, sociales y un sin fin de ejercicios. ¡Muchas gracias!
  • Moaim Attayibat, alumne: "cada dia vengo a clase para aprender castellano y catalán. Ahora tenemos una pizarra digital que hacemos muchos ejercicios y buscar información de muchos temas diferentes. Todos estamos muy contentos. ¡Muchas gracias!

Des de l'Ajuntament d'Abrera dotem d’equipament informàtic a diferents centres i serveis municipals amb el suport de la Diputació de Barcelona. Aula d'Adults

Des de l'Escola Municipal de Música d'Abrera, el director Jordi Campos, ha destacat que "a l’Escola Municipal de Música estem contents de poder disposar d’una pissarra digital que té una doble funció de pissarra, que permet capturar el que escrivim durant la classe i de pantalla de projecció a la qual podem projectar continguts de vídeos musicals i fer servir aplicacions interactives que podríem fer servir a l’ordinador, però de forma tàctil. Per tant, de cara a l’alumant, és una eina molt atractiva, que permetrà fer una sèrie d’activitats que abans no podíem fer dintre de les classes".

Des de l'Ajuntament d'Abrera dotem d’equipament informàtic a diferents centres i serveis municipals. Escola Municipal de Música

Fa uns mesos, la Diputació de Barcelona va aprovar un pla anomenat Pla de xoc d’equipaments responsables 2030. Aquest programa és un dels instruments habilitats per promoure la recuperació econòmica i social que afavoreixi la reparació dels danys causats per la Covid-19, i que al mateix temps, permeti abordar els reptes ecològics, digitals i de cohesió social que existeixen avui en dia en l’àmbit educatiu.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ