DILLUNS, 21/10/2024 | 13:25 h

El Servei de Teleassistència continua sent gratuït al nostre municipi! Consells per evitar estafes relacionades amb aquesta cobertura social

El servei està subvencionat pel nostre Ajuntament i és gratuït pels usuaris i usuàries d'Abrera

11/3/2022

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem detectat casos d’intents d'estafes per part de falsos operadors i operadores del Servei de Teleassistència a gent gran mitjançant trucades de telèfon. Per això, des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil i la Regidoria d'Acció Social del consistori recordem que cal estar alerta davant aquest tipus d'estafes telefòniques.

Recordem que el Servei de Teleassistència a Abrera és gratuït. I les persones usuàries només poden rebre avisos mitjançant el terminal del servei de teleassistència. Cal que estiguem alerta!

En la majoria de casos, es tracta de grups organitzats que seleccionen víctimes, sovint d’edat avançada, i de vegades aconsegueixen entrar dins del domicili per robar objectes de valor, sobretot joies i diners.

Aquestes persones són molt hàbils i qualsevol persona que baixi la guàrdia pot ser-ne víctima. En molts casos actuen dues persones: mentre una distreu a la víctima i simula fer una revisió, l'altra recorre el pis per trobar diners o objectes de valor.

Per tal d’evitar robatoris i estafes, recomanem seguir els següents consells de seguretat:

• Si el vostre domicili disposa de vídeo-porter o porter automàtic, no obriu sense preguntar qui és i on va.
  • Demaneu sempre veure l’acreditació.
  • En cap cas no permeteu el pas al vostre domicili a persones desconegudes, especialment si no heu concertat la cita.
  • Si algú us truca per telèfon o es presenta a casa vostra per oferir-vos algun servei relacionat amb el Servei de Teleassistència, truqueu si us plau ràpidament al telèfon de la Policia Local T. 93 770 09 81 o al 112.

Servei gratuït de teleassistència

Si algú us truca per telèfon o es presenta a casa vostra per oferir-vos algun servei relacionat amb el Servei de Teleassistència, truqueu si us plau ràpidament al telèfon de la nostra Policia Local T. 93 770 09 81 o al 112.

Servei gratuït de teleassistència

El servei gratuït de teleassistència, que oferim des de l’Ajuntament d’Abrera a la nostra gent gran, és un servei d’atenció domiciliària que gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals ofereix seguretat, companyia i suport a la persona usuària i els seus familiars en el seu entorn habitual. El servei es presta a través del Servei de Gent Gran de l'Ajuntament, gràcies a un conveni de col·laboració entre el consistori i la Diputació de Barcelona.

L’any 2005 vam posar en marxa el Servei de Teleassistència al nostre municipi. La teleassistència és un servei d’atenció domiciliària que, gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals, permet detectar situacions d’emergència, donar desposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona usuària amb l’exterior.

En el domicili de les persones usuàries del servei s’instal·la un terminal d’assistència i una unitat de control remot (penjoll), que el veí o veïna sempre ha de portar posat quan estigui a la seva llar.

Només prement el botó vermell del control remot o penjoll, la persona usuària pot contactar les 24 hores, 365 dies l’any, amb un centre d’atenció que donarà resposta a les seves necessitats i demandes.

Està especialment indicat per persones grans, que visquin soles o que no disposin del suport necessari durant períodes de temps determinats, i que estiguin afectades per  problemes de salut que els dificultin o afectin la vida diària. Essent prioritari el col·lectiu de persones majors de 80 anys.

Cal tenir en compte que el Servei de Teleassistència disposa de tecnologia adaptada per a aquelles persones amb necessitats funcionals especials. Concretament, per persones amb dificultats auditives o dificultats de parla o amb dificultats de mobilitat. Actualment, a més, ja es pot oferir aquest servei a persones que només disposen de línia mòbil i no tenen telèfon fix.

Per a més informació sobre el Servei de Teleassistència contacteu amb el Servei d’Acció Social de l’Ajuntament (carrer Major, 3), de dilluns a divendres de 9 a 14 hores del matí, i dimarts i dimecres de 16 a 19 hores de la tarda, al telèfon de contacte T. 93 770 29 11 i al correu electrònic serveissocials @abrera.cat

A Abrera,  treballem per garantir la seguretat i protecció de tothom!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ