DIUMENGE, 20/10/2024 | 07:58 h

Reparem les conseqüències dels actes vandàlics al Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) de les Trinxeres republicanes del bosc de Sant Miquel

3/6/2021

Aquest mes de maig el jaciment arqueològic de les Trinxeres de la Guerra Civil Espanyola, Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) des del novembre de 2020, ha rebut uns atacs vandàlics que, des de l’Ajuntament d’Abrera rebutgem i volem denunciar. Es va embrutar el mobiliari urbà i la senyalització del lloc va patir pintades i furts, en el cas de l’indicador del carrer de Sant Miquel. Des de l'Ajuntament d'Abrera fem una crida al civisme per tal d’evitar aquestes accions al nostre municipi.

A través de la Regidoria de Patrimoni Cultural i Memòria Històrica, vetllem per estudiar, divulgar i protegir el patrimoni de la nostra vila, però també volem conscienciar a la ciutadania de la importància del manteniment i del bon tracte que hem de tenir, tots plegats, per tal que tothom en pugui gaudir.

Els serveis tècnics de l’Ajuntament han netejat la zona i segueixen treballant per retornar l’aspecte original a aquest BCIL que ens explica un episodi de la nostra història recent com ho són els darrers mesos del conflicte bèl·lic de la Guerra Civil Espanyola (1936-1939) i les trinxeres que les tropes republicanes van construir a la nostra vila durant la retirada del gener de 1939.

Des de l'Ajuntament fem una crida al civisme i condemnem aquest tipus d'accions. Aquests actes incívics, que es donen esporàdicament, no canvien la nostra identitat de municipi, on el respecte i la convivència són sempre el tarannà l'habitual. Tenim un poble àmpliament cívic i respectuós.

A Abrera apostem pel civisme i la convivència ciutadana!

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ