DIUMENGE, 01/09/2024 | 08:25 h
  • ballada sardanes

S´inaugura oficialment la plaça de l´Església de Sant Pere

1/7/2013

En el marc dels actes de la Festa Major d´Abrera, diumenge 30, es va inaugurar oficialment la recentment remodelada plaça de l´Església de Sant Pere d´Abrera, amb una ballada de sardanes i coca i cava per als asssitents.

La renovada plaça, amb paviment de pedra natural, té millors accessos per tal de facilitar la mobilitat, i s´han suprimit les barreres arquitectòniques. També s´ha millorat la seva seguretat amb la construcció de murs de contenció de formigó i encofrats amb llistons de fusta verticals i la instal·lació de baranes de protecció.

A més, per tal de donar més visibilitat a l´església romànica del segle XI, s´ha fet una reordenació de l´espai netejant la massa arbustiva, mantenint els xiprers i palmeres que hi havia i fent espais nous de gespa a la part baixa, a banda i banda de les escales principals. A la part de la plaça que dóna a l´avinguda de la Generalitat, s´ha instal·lat una pèrgola metàl·lica que fa de mirador amb bancs per seure a l´ombra. I també s´ha renovat tot el mobiliari urbà i s´ha construït una nova xarxa de recollida d´aigües pluvials.

Nou espai verd
Davant de la plaça de l´església hi ha una superfície de gairebé 1.000 metres quadrats que també s´ha remodelat com a zona verda. Aquest espai s´ha repartit en 4 plataformes que es van adaptant al pendent del passeig i ofereixen unes magnífiques vistes al conjunt de la plaça i església de Sant Pere.

Amb aquesta actuació s´han renovat completament les vorades i el paviment de sauló, s´han col·locat 11 nous bancs i 4 jocs infantils, s´ha ampliat la instal·lació d´enllumenat i s´han adaptat les voreres per facilitar la mobilitat dels vianants.

Dilluns, 1 de juliol de 2013