DIUMENGE, 20/10/2024 | 00:25 h

A Abrera celebrem la “Supernit a les biblioteques”!

8/5/2018

T’agrada la lectura? Vols gaudir de la “Supernit a les biblioteques”? Apropa-t’hi el proper divendres 25 de maig a la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera perquè els súpers esteu convocats a les biblioteques de tot el territori per participar en diferents activitats i ajudar les elfes de la família del Super3, a sortir de la Superbiblioteca on s’han quedat tancades.

L’acte s’emmarca dins l’activitat multitudinària de foment de la lectura, promoguda pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Super3 i l’Ajuntament d’Abrera, que se celebrarà el proper divendres 25 de maig de 20.00h a 21.00h a la biblioteca Josep Roca i Bros.

La “Supernit a les biblioteques” té l’objectiu de fer arribar als més petits la importància de la lectura i, per fer-ho, el Super3 ha ideat una aventura multitudinària, simultània i transmèdia per tot el territori en què els nens i nenes participants ajudaran la Nenúfar i la Matoll perquè puguin sortir de la biblioteca de la casa de la família del Super3 on han quedat tancades pel malvat Sr. Pla.

Més de 150 poblacions i 270 biblioteques municipals, entre elles Abrera, oferirem conjuntament aquesta activitat gratuïta, per a la qual es recomana inscripció prèvia, gràcies a la col·laboració de la de la Diputació de Barcelona, la Diputació de Girona, el Consorci de Biblioteques de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La trama de la “Supernit a les biblioteques”
La història d’aquesta trama de la família del Super3 comença quan la Nenúfar i la Matoll, les dues elfes del Super3, són a la superbiblioteca de casa seva llegint i mirant contes. La Nenúfar llegeix contes de fades i unicorns i, la Matoll, de bruixes i dracs. De sobte, senten un soroll a la porta de la biblioteca. Estranyades, intenten obrir la porta, però està tancada. Ho tornen a intentar amb totes les seves forces, però ni la Nenúfar ni la Matoll poden obrir-la. Just en aquell moment, per sota la porta, entra una misteriosa nota, signada pel Sr. Pla. El Sr. Pla i el seu ajudant, el Rick, les han tancat dins la biblioteca i han posat a la porta unes cadenes gruixudíssimes amb un cadenat enorme. L’única manera d’obrir aquest cadenat és resoldre quatre enigmes. Les solucions d’aquests enigmes són els quatre números que permeten obrir el cadenat.

A partir d’aquest moment, la Nenúfar i la Matoll busquen i rebusquen per tots els llibres, contes i històries de la seva biblioteca la resposta dels enigmes. Però elles soles no se’n surten del tot i necessiten l’ajuda de tots els súpers. Per això, els nens i nenes estan convocats, a la “Supernit a les biblioteques”, a resoldre els enigmes i obtenir els dos últims números que obriran el cadenat de la superbiblioteca.

Inscripcions obertes a la Biblioteca Josep Roca i Bros
L’activitat és gratuïta, però l'aforament és limitat. Per aquest motiu us recomanem que us adreceu a la Biblioteca Josep Roca i Bros d’Abrera per formalitzar la inscripció. Per participar-hi en la “Supernit a les biblioteques” del divendres 25 de maig, els súpers s’han de presentar una mica abans de les 20.00h, acompanyats d’algun adult. La “Supernit a les biblioteques” començarà a les 20.00h i tindrà una durada d'una hora. No cal portar-hi res, només enginy per resoldre els dos últims enigmes que han d’alliberar la Nenúfar i la Matoll.

Des de l’Ajuntament d’Abrera us animem a participar en la “Supernit a les biblioteques” el proper 25 de maig a la Biblioteca Josep Roca i Bros!