DIUMENGE, 20/10/2024 | 00:06 h

Celebrem el Dia Mundial de l’Activitat Física!

6/4/2018

El 6 d’abril és el Dia Mundial de l’Activitat Física, que té l’objectiu de sensibilitzar a la població sobre l’epidèmia del sedentarisme i promoure l’activitat física com un element essencial per a la salut i el benestar de les persones.

Des de les regidories d’Esports, Salut, Medi Ambient i Sanitat hem donat suport a les activitats que el Centre d’Atenció Primària (CAP) del nostre municipi i la Residència de Gent Gran Canigó realitzen per celebrar-ho.

Al CAP d’Abrera (carrer Manresa, 11) s’han organitzat dues caminades per les rutes saludables del municipi, obertes a tota la població.

Per la seva part, des de la Residència de la Gent Gran Canigó (carrer Menorca, 16) al llarg de tota la jornada s’han programat diverses activitats, com un passeig fins a Can Morral, jocs, un ball adaptat i una pel·lícula.

30 minuts al dia
El Dia Mundial de l’Activitat Física se celebra des de 2002 a tot el món i Catalunya hi participa des de l’any 2010 gràcies a l’impuls del Pla d’Activitat Física, Esport i Salut (PAFES) desenvolupat pel Departament de Salut de la Generalitat a través de diverses iniciatives de promoció en tot el territori. Activar i mantenir l’energia del cos i de la ment, la flexibilitat, l’equilibri i la força, la resistència cardiovascular són l’objectiu d’aquest pla.

Mantenir-se actiu no és cosa d’edat, ni de gènere, és per això que es recomana que en l’etapa adulta és practiqui 30 minuts d’activitat física al dia en l’edat adulta i 60 en l’edat infantil i adolescent.

El més important és que cada persona trobi l’activitat física que més li agradi i que millor s’adapti al seu perfil i a les seves necessitats. La constància i la regularitat per aconseguir millorar la forma física, són cabdals en tot el procés.