DISSABTE, 14/09/2024 | 05:23 h
  • logo_somos_0

Bona resposta dels abrerencs i entitats a la campanya solidària "Somos"

12/6/2012

Més d´una seixantena de veïns i 21 associacions d´Abrera van participar a la convocatòria solidària de la campanya " Somos. Unidos para cambiar el mundo", una campanya global que van convocar el passat 8 de juny 25 Ong per fomentar la cultura de la solidaritat. A Abrera, una seixantena de persones es van concentrar a la plaça Pau Casals amb una peça de roba al revés per expressar la seva voluntat de “donar la volta a la situació actual” i agrair la fidelitat als voluntaris i també fer especial incidència en la necessitat de mantenir el compromís de tots els donants. En aquesta línia, representants d´entitats van demanar la creació d´una coordinadora de les entitats del municipi per la solidaritat.

L´acte també va servir per a fer també una recollida pel Banc d´Aliments i els robers del municipi. En total a Abrera es van recollir 155 quilos de menjar entre llegums, pasta, gal·letes, oli, llet i llaunes; i 20 bosses de roba que es repartiran entre les famílies més necessitades del municipi.

L´acció va ser una iniciativa de Voluntarios contra el hambre d´Abrera i va ser promoguda per les entitats del municipi i l´Ajuntament. Va comptar amb la participació de l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler; la regidora d´Acció Social, Cristina Bigordà; i la de Cultura, Guadalupe Marcos, entre d´altres.

Actualment a l´Estat hi ha uns 3 milions de socis que col·laboren amb donatius econòmics de forma regular i uns 4 milions que col·laboren puntualment. Aquestes dades representen una participació del 18% de la població adulta i un 35% dels fons de les entitats (uns 540 milions d´euros anuals).

Dimarts, 12 de juny de 2012