DIMECRES, 16/10/2024 | 03:00 h
  • MIMG_1739

El Consell Comarcal reclama a la Generalitat el deute pendent

16/2/2012

El Consell d´Alcaldes i Alcaldesses del Baix Llobregat, del qual forma part l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler; ha posat sobre la taula la necessitat de sol·licitar a la Generalitat que estableixi amb urgència un calendari de pagament del seu deute amb els municipis de la comarca i amb el mateix Consell Comarcal.

Els membres del Consell tenen previst aprovar properament una resolució adreçant una reclamació formal i conjunta al govern català. El deute de la Generalitat amb el Consell Comarcal i amb el conjunt de municipis de la comarca ascendeix a 90 milions d´euros.

Per altra banda, i també vinculat amb els problemes de tresoreria i tensió pressupostaria que estan vivint els ajuntaments, els alcaldes i alcaldesses han analitzat, a partir de dades presentades per l´Observatori Comarcal, l´impacte que les mesures d´austeritat poden suposar pel conjunt de la comarca en totes aquelles polítiques socials que afecten a l´educació, la salut i serveis socials en general. En aquest sentit el Consell seguirà reivindicant la comissió bilateral Generalitat-Comarca a la que es va comprometre el Govern, petició que es va aprovar en el darrer consell alcaldes amb l´objectiu de controlar ajustos i marcar prioritats.

En la sessió també s´ha tractat la qüestió de les gelades i el seu efecte sobre els cultius del Baix Llobregat. En aquest sentit, el president del Consell, Joaquim Balsera, ha comunicat al conjunt d´alcaldes i alcaldesses la reunió que el Consell Comarcal ha impulsat entre productors de la comarca, representants municipals i del Departament d´Agricultura, Ramaderia i Pesca i Acció Rural de la Generalitat de Catalunya per tal avaluar els danys i trobar formules per donar suport al sector.

Dijous, 16 de febrer de 2012