DILLUNS, 21/10/2024 | 05:24 h

Comencen les visites domiciliàries del programa “Els Serveis Socials, més a prop”

27/9/2016

La Regidoria de Serveis Socials ha engegat aquesta setmana la realització d'entrevistes domiciliàries, a totes les persones majors de 80 anys del nostre municipi que no siguin usuàries d’aquests serveis.

Els objectius del programa “Els Serveis Socials, més a prop” són detectar situacions de risc o vulnerabilitat entre la gent gran. Aquestes visites les realitzen professionals en treball social, que donaran informació de l’oferta de prestacions i serveis del nostre municipi.

Detecció de necessitats

Amb aquestes visites, la Regidoria de Serveis Socials pot detectar les necessitats actuals d’aquest col·lectiu i treballar en futures actuacions.

El programa de visites comprèn una valoració multidimensional de la persona mitjançant un qüestionari que inclou la seva situació d’autonomia i dependència, del seu estat de salut i de la situació de l’habitatge, entre d’altres.

L’enquesta conclou amb una recomanació sobre el seguiment que han de fer els serveis socials municipals per a cada persona.

Amb el programa  “Els Serveis Socials, més a prop” es vol afavorir la planificació de noves polítiques socials, coneixent la realitat de les persones grans que viuen a Abrera.