DILLUNS, 21/10/2024 | 05:20 h

Més de 2.200 alumnes comencen a Abrera el curs 2016-2017

12/9/2016

Després de les vacances d’estiu, els centres d’ensenyament del nostre municipi han iniciat avui un nou curs. Un total de 1.253 alumnes d’educació infantil i primària i 625 d’ensenyament secundari i batxillerat han tornat avui a les aules per començar el curs 2016-2017 a Abrera. 335 alumnes més formen part dels centres municipals Escola Bressol Món Petit, Aula d’adults i Escola Municipal de Música.

Novetats als diferents centres
La novetat més destacada és l’estrena de l’edifici de l’Escola Josefina Ibáñez amb aules que compten amb pissarres digitals interactives. Per altra banda, l’Escola Ernest LLuch acull als mòduls als alumnes de primer d’ESO de l’Institut Voltrera. Fins el curs passat, aquests mòduls els ocupaven els alumnes de l’Escola Abrera.

A l’Escola Francesc Platón i Sartí s’ha reduït una línia de P3 respecte el curs anterior i s’oferirà formació per a mestres pel treball col·laboratiu amb els alumnes. A l’Institut Voltrera destaca l’increment de dos grups, un a segon d’ESO i un altre a tercer, a banda del trasllat dels alumnes de primer a les instal·lacions de l’Ernest Lluch.

Escola Bressol
Aquest nou curs, l’Escola Bressol Món Petit d’Abrera presenta nous projectes: L’Hora del conte, Parlem i Movem el cos. L’any passat, el projecte “Titelles. Espai social” de l’escola bressol va ser reconegut amb un Premio Escuela Infantil, organitzat per la revista del mateix nom.

Aula d’Adults
Aquest curs, l’Aula d’Adults presenta una nova oferta, amb els cursos Formació bàsica 1, Formació bàsica  2, Cultura general i Taller de castellà. També hi haurà sessions formatives i xerrades sobre: arts escèniques, literàries, plàstiques, i visuals, i tecnologies de la informació i comunicació (descoberta de l’ordinador, escriure en un processador de textos i guardar els documents, inserir imatges, obrir un correu electrònic, navegar per Internet i utilitzar el telèfon mòbil).

Escola de música
Aquesta tarda també comencen les classes del nou curs a l’Escola Municipal de Música. Com a novetats destaquen l’ampliació de l’oferta d’activitats extraescolars a les escoles del municipi i la col·laboració amb el cicle de concerts Setembre musical.

Suport a famílies i escoles
Des de la regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament d’Abrera oferim ajudes a les famílies per l’adquisició de llibres de text, material pedagògic, ordinadors, transports... També s’ofereixen subvencions al centres i a les ampes per a donar suport al seu funcionament. Trobareu més informació a les pàgines web dels centres i, en aquesta, a l’apartat destinat al Servei d’Educació.

Programes i projectes educatius
Amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, des de la regidoria d’Ensenyament impulsem diversos projectes: Abrera Educa, un programa d’activitats educatives. Educ@entorn, un aplicatiu informàtic per donar suport a la gestió de l’oferta educativa. El Projecte Educatiu de Ciutat, que busca el compromís ciutadà amb l’educació. El Projecte de suport a les competències lingüístiques. Aquest proper curs, la iniciativa es centrarà en les escriptores Mercè Rodoreda, Maria Mercè Marçal, Joana Raspall i la il·lustradora, Lola Anglada. I el Projecte de suport a les competències digitals per la formació de mestres i professors.

Juntament amb l’institut, duem a terme el Projecte de diversificació curricular Connecta’t! adreçat a alumnes de 4t d’ESO.