DILLUNS, 21/10/2024 | 05:19 h

Visita comentada al castell de Voltrera el proper dissabte 23 de juliol

20/7/2016

T’agradaria visitar les restes del castell de Voltrera i conèixer la seva història? Descobreix el patrimoni medieval del nostre municipi el proper dissabte, 23 de juliol, amb la visita comentada al castell de Voltrera. L’itinerari començarà a les 11 del matí i anirà a càrrec de Jaume Morera, del Centre Muntanyenc i de Recerques Olesà.

Inscripcions a: cultura@ajuntamentabrera.cat o al telèfon 93 770 03 25 ext.3 (Servei de cultura de dilluns a divendres de 9 a 14h).
Punt de trobada: Esplanada a l’entrada del castell.

Visita amb un grup màxim de 30 persones.

Mirador estratègic

El Castell de Voltrera s’alça al cim d’un turó, a 218 metres. Des de Voltrera es domina el camí de l'esquerra del Llobregat i es té comunicació visual directa amb el castell de Castellví de Rosanes, cap de la baronia, i amb el castell d’Esparreguera, tots dos a l’altra banda del riu.

A finals del segle IX, un cop definitivament conquerits pel comte Guifré els principals llocs i castells als sarraïns, s’organitza una marca fortificada formada pels castells de Castellví de Rosanes, Cervelló i Eramprunyà, situats en els camins principals que porten a Barcelona.

Abrera, amb el castell de Voltrera, va passar a pertànyer a la baronia de Castellví de Rosanes. En formaven part també els actuals municipis de Castellví de Rosanes, Martorell, Sant Esteve de Sesrovires, Olesa de Montserrat i Sant Andreu de la Barca, al Baix Llobregat, i Castellbisbal, al Vallès Occidental.