DILLUNS, 21/10/2024 | 03:37 h

‘D’esquenes al riu’, presentació del vídeo divulgatiu editat per ANDA

20/5/2016

La Casa de Cultura d’Abrera va acollir dijous, 19 de maig, la presentació d’un vídeo divulgatiu editat per l’entitat ANDA, sota el nom de D’esquenes al riu. El vídeo té per objectiu sensibilitzar sobre les problemàtiques ambientals i les pressions urbanístiques i industrials relacionades amb el riu Llobregat.

El Regidor de Medi ambient de l’Ajuntament, Xavier Serret, va presentar aquest acte, una de les activitats de la Setmana de la Terra 2016. Seguidament es va projectar el vídeo, que va donar pas posteriorment una taula rodona amb experts sobre alguna de les temàtiques que el vídeo abordava, com la gestió de les sals provinents del runam salí, l’afectació de les infraestructures o la necessitat de millorar els cabals ecològics.

També es va plantejar la necessitat d’apropar el riu al les persones com a eina per a la seva preservació, i és va apuntar que el camí fluvial entre el delta del Llobregat i el Berguedà podria ser una iniciativa interessant al respecte. Els experts que van participar a la taula rodona són l’enginyer químic i agrònom, Roger Llorer Ríos, coautor de llibre Rius de Sal; el cap de Departament de Planificació i Ordenació d’Espai Fluvial, Luís Godé Lanao; el naturalista i president de Martorell Viu, Alfred Bellés, i el membre de ProuSal i la XNCA, Josep Ribera. L’advocat urbanista i mediambiental, Rafael Bellido, va moderar l’acte.