DILLUNS, 21/10/2024 | 03:21 h
  • JORNADA ANELLAMENT OCELLS

Jornada d’anellament d’aus participativa al riu Llobregat

18/5/2016

L’associació SEO/BirdLife a Catalunya va realitzar a l’espai fluvial del riu Llobregat, just al costat de l’estació de bombament d’aigües residuals a Sant Hilari, una jornada d’anellament d’aus oberta a tots els públics el passat dimarts, 10 de maig.

L’activitat, dins de la Setmana de la Terra, que hem organitzat des de la Regidoria de Medi Ambient, va comptar amb la visita d’escolars de segon de primària de l’Escola Ernest Lluch del nostre municipi.

SEO/BirdLife és l'associació espanyola per a l'estudi i conservació dels ocells i els seus hàbitats i representa a l’organització BirdLife International a l’Estat espanyol. Aquesta entitat fa un seguiment de la fauna d’aus de la zona CEPA, segons un conveni amb el nostre Ajuntament. Aquesta zona és un espai de protecció especial d’aus.

SEO/BirdLife realitza un seguiment del paper que juga aquesta zona en les rutes migratòries de les aus. En total es van anellar 57 ocells. Amb aquest procediment es pot obtenir informació sobre l’estat de la biodiversitat en relació als ocells d’Abrera.