DILLUNS, 21/10/2024 | 03:17 h
  • VISITA ESCOLA D'ADULTS

Alumnes del Servei de Català i l’Aula d’Adults visiten la Biblioteca Nacional de Catalunya

11/5/2016

Una vintena d’alumnes dels cursos de català i de l’Aula d’Adults d’Abrera es van desplaçar el divendres passat, 6 de maig, a Barcelona per fer una visita guiada a la Biblioteca Nacional de Catalunya.

Aquesta és una de les activitats programades dins el Projecte Ramon Llull, en què el Servei de Català i l’Aula d’Adults participen amb altres centres educatius del municipi. La visita s’ha dut a terme gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament d'Abrera i la Diputació de Barcelona.

Els alumnes van rebre les explicacions històriques sobre l'edifici, des dels seus orígens com a Hospital de la Santa Creu a principis del segle XV fins al moment en què es va convertir en Biblioteca Nacional de Catalunya. També van visitar les diferents dependències de la Biblioteca: les sales gòtiques de consulta i lectura i també altres sales a les quals no hi accedeix el públic habitualment, com ara la sala del Museu del Llibre de Frederic Marès, on van poder contemplar pergamins i llibres molt antics, des del segle XI fins al XX, i entre els quals hi havia edicions d'obres del segle XVI de Ramon Llull.

La visita, molt interessant, ha permès als alumnes conèixer la història d'un edifici molt emblemàtic del gòtic català i la rellevància cultural de la institució de la Biblioteca Nacional de Catalunya.

Des de la regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Abrera hem ideat i coordinat el projecte Ramon Llull amb el suport de Diputació de Barcelona.