DISSABTE, 28/09/2024 | 09:29 h
  • PRESENTACIÓ EQUIP POUM

Presentació de l´equip redactor del Pla d´Ordenació Urbanística Municipal (POUM) d´Abrera a l´Ajuntament

6/5/2016

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, ha rebut aquest dijous 5 de maig a l’Ajuntament a l’equip redactor del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) d’Abrera, format per un grup multidisciplinari de professionals.

L'Equip redactor del POUM està format per arquitectes, advocats, assessors de mobilitat, infraestructures, sostenibilitat econòmica, geògrafs i historiadors, liderats per l’arquitecte Amador Ferrer. L’alcalde ha donat la benvinguda al municipi als onze professionals que integren l’equip i ha destacat la importància del projecte.

El POUM és el pla urbanístic que regula els paràmetres per edificar, construir, preservar el territori del nostre municipi. “La normativa és dels anys 80 i s’ha quedat obsoleta. Durant aquests anys s’han fet revisions puntuals”, ha explicat el regidor d’Urbanisme i mobilitat, Albert Roca. “Hem vist la necessitat d’engegar una revisió del pla perquè s’adeqüi als nostres temps i veure cap a on hem de créixer i de quina manera”, ha assenyalat.

Els serveis tècnics de l’Ajuntament ja estan treballant amb aquest equip multidisciplinari, a qui estan passant la informació i documentació necessària per fer l’anàlisi del pla d’ordenació urbanística.

La revisió del POUM tindrà diferents fases. Una de les més rellevants serà el Procés Participatiu, que farà que els veïns i veïnes d’Abrera puguin donar la seva opinió en els diferents temes que afecten aquesta revisió. “La ciutadania i els agents implicats en el pla podran dir de quina manera volen que creixi el poble i es preservin espais naturals”, ha explicat el regidor Albert Roca.

El procés participatiu s’engegarà després de l’estiu. Des del mitjans de comunicació municipals us informarem d’aquesta iniciativa, que inclourà diverses taules rodones on es debatran temes urbanístics, socials i econòmics. “Veurem cap a on va el nostre poble”, ha conclòs el regidor.